صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش صفوف فروش همزمان با سبزپوشی شاخص بورس
کاهش صفوف فروش همزمان با سبزپوشی شاخص بورس

کاهش صفوف فروش همزمان با سبزپوشی شاخص بورس

لغو عرضه اولیه روز چهارشنبه روند بازار سهام را تغییر داد و شاخص کل در چند دقیقه بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد و این درحالیست که بازار سهام با فشار عرضه همراه بود و این عرضه‌ها جای خود را به تقاضا در شاخص‌سازان داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۹۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۴۸۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۵۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، دی و کیسون به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو حدود ۲۶۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، اپال و رافزا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۳۰میلیارد تومان (۹۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۹۵میلیارد تومان (۲۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوز استقلال (کباده) به ۱۴.۷درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش حدود ۳۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین‌آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۳۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۲۴درصد از پنج هزار و ۳۸۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۶۸۵میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.