صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / پردیس سامیت ۲۰۲۱ با مدل کمپینگ استارتاپی برگزار می‌شود
پردیس سامیت ۲۰۲۱  با مدل کمپینگ استارتاپی برگزار می‌شود

14 الی 15 اسفند در پارک فناوری پردیس

پردیس سامیت ۲۰۲۱ با مدل کمپینگ استارتاپی برگزار می‌شود

چهارمین رویداد پردیس سامیت در فضای باز و با مدل کمپینگ استارتاپی، ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، رویداد پردیس سامیت در سه سال گذشته با هدف هم‌افزایی و شبکه‌سازی میان عناصر زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران، برگزار شده است. در این راستا،‌ چهارمین رویداد پردیس سامیت به ‌صورت حضوری و در فضای بازِ کمپینگ، در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اسفندماه ۹۹ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. به همین مناسبت «مهدی عظیمیان» رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، «داوود متولی»، دبیر برگزاری و «راحله میلادی» برگزار کننده اجرایی پردیس سامیت ۲۰۲۱، طی یک گفتگو، اطلاعات مربوط به این رویداد را تشریح کردند.

گسترش دایره شرکت‌کنندگان در پردیس سامیت ۲۰۲۱

«مهدی عظیمیان» رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، ضمن اعلام خبر برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۱ گفت: رویداد پردیس سامیت با هدف گردهمایی و ایجاد هم‌افزایی بین بازیگران اکوسیستم استارتاپی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تا کنون سه دوره از این رویداد برگزار شده است. در سال ۲۰۱۸ برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی و در پردیس سامیت ۲۰۱۹ مدیران شتابدهنده‌های نوآوری دورهم جمع شدند. سال گذشته در پردیس سامیت ۲۰۲۰ دایره شرکت‌کنندگان بزرگتر شد و پذیرای برگزارکنندگان رویداد و مدیران شتابدهنده‌ها به صورت توامان بودیم.

مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس اظهار داشت: امسال صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران و تیم‌های استارتاپی مستقر در مراکز پارک فناوری پردیس به جمع مخاطبان پردیس سامیت ۲۰۲۱ اضافه شده‌اند.

وی توضیح داد: طی سال گذشته چند رویداد زیرمجموعه پردیس سامیت برگزار شد. طی این رویدادها برای مدیران این شرکت‌ها، نقش‌هایی در نظر گرفته شده بود که تجربه بسیار خوبی برای آن‌ها رقم خورد؛ برخی از مدیران این شرکت‌ها نیز در پردیس سامیت ۲۰۲۱ حضور خواهند داشت.

حل چالش کرونایی پردیس سامیت ۲۰۲۱

«داوود متولی» دبیر برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۱، ضمن اشاره به شرایط ایجاد شده پیرو شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: پردیس سامیت به رویکرد حضوریِ خود، شناخته می‌شود. بنابراین به هیچ وجه به این سمت نرفتیم که رویداد امسال را غیرحضوری برگزار کنیم. شاید کرونا ۱۰ سال دیگر ادامه داشته باشد. در آن صورت راهکار عملی ما چه خواهد بود؟

وی تصریح کرد: چند روز پس از سومین پردیس سامیت خبر ورود ویروس کرونا به کشور اعلام شد. بنابراین از همان ابتدا که کارهای برنامه‌ریزی و اجرایی رویداد چهارم شروع شد، به فکر برگزاری حضوری رویداد با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی بودیم.

دبیر برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۱ ادامه داد: از رویداد قبلی تاکنون پنج رویداد در قالب زیرمجموعه‌های پردیس سامیت به ‌صورت حضوری برگزار شد تا ارتباط پیوسته با مخاطبان رویداد حفظ شود. با در نظر گرفتن تجربه برگزاری این ۵ رویداد، در شرایط شیوع بیماری کرونا، تصمیم گرفتیم پردیس سامیت ۲۰۲۱ را در فضای باز و مدل کمپینگ برگزار کنیم تا ریسک ابتلا به بیماری به کمترین میزان خود برسد. همچنین در طول برگزاری رویداد استفاده از ماسک توسط شرکت کنندگان و ضدعفونی کردن محیط را نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی توضیح داد: ما برای برگزاری پردیس سامیت همواره نیازمند به کارگیری خلاقیت بوده‌ایم؛ چراکه بیشتر مخاطبان ما برگزارکنندگان رویداد هستند. به همین دلیل برگزاری  پردیس سامیت از لحاظ حفظ کیفیت محتوایی و نحوه برگزاری سخت است.

متولی گفت: برای برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۱ باید تمام نیازها و زیرساخت‌های برگزاری یک رویداد با مدل کمپینگ را آماده می‌کردیم؛ اتفاقی که تاکنون انجام نشده است و چالش جذابی برای ماست. به‌ عنوان مثال ما سالن آمفی تاتر مجموعه که در سال‌های اخیر برای افتتاحیه و سخنرانی‌ها از آن استفاده می‌شد را در فضای باز طراحی کرده‌ایم. همچنین استیج دموی استارتاپ‌ها برای پیچ کسب ‌وکارها و استیج آتش برای سخنرانی‌های داغ را در نظر گرفته‌ایم.

گردهمایی با موضوع پیدا کردن راه حلی برای ارتباط موثر صنعت و نوآوری

متولی با اشاره به حضور سخنرانان جدید در چهارمین رویداد پردیس سامیت، بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما استفاده نکردن از سخنران‌های تکراری است و همواره سعی داریم تا افراد جدیدی که حرفی برای گفتن دارند روی صحنه پردیس سامیت حاضر شوند. به همین دلیل به‌دنبال پیدا کردن افرادی بودیم که در پردیس سامیت سخنرانی نکرده‌اند یا کمتر دیده شده‌اند.

دبیر برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۱ در خصوص موضوعات رویداد امسال، اظهار داشت: موضوع اولین رویداد پردیس سامیت به برگزارکنندگان رویداد اختصاص داشت که به مباحثی همچون منتورینگ رویداد، مدل درآمدزایی و نقش رویداد در اکوسیستم استارتاپی پرداخته شد. دومین رویداد به شتابدهنده‌ها اختصاص داشت که استراتژی خروج شتابدهنده‌ها و تعامل با سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین موارد مطرح شده در آن است.

وی ادامه داد: سومین پردیس سامیت به گردهمایی برگزارکنندگان رویداد و مدیران شتابدهنده‌ها با مشارکت فضاهای کار اشتراکی برگزار شد که پنل ویژه بانوان با حضور خانم «مندیپ اوبرایان»، نماینده یونیسف در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت. امسال نیز تعداد سخنرانی‌ها را افزایش داده و سعی کرده‌ایم به حل مشکل عدم ارتباط صنعت با اکوسیستم نوآوری بپردازیم.

نیروهای داوطلب همراه همیشگی پردیس سامیت

«راحله میلادی» برگزار کننده اجرایی پردیس سامیت ۲۰۲۱، به مشارکت نیروهای داوطلب برای برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: سال گذشته در جریان برگزاری پردیس سامیت ۲۰۲۰ قدم جدیدی برداشتیم که استفاده از نیروی داوطلب در برگزاری رویداد بود.

وی توضیح داد: استفاده از نیروی داوطلب در برگزاری رویداد در تمام دنیا رواج دارد. از نیروی داوطلب برای شرکت در رویداد هزینه‌ای گرفته نشده و برای او کار تعریف می‌شود. آنها می‌توانند وارد فضای رویداد شده، با شرایط و فضا آشنا شده، کار را آموزش ببیند و با بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری آشنا شوند.

میلادی تصریح کرد: پردیس سامیت یک رویداد تفریحی نیست. ارزش و مزیت آن در رشد و توسعه فردی و رشد کسب‌ وکارها غیرقابل چشم‌پوشی است. علاوه بر این جنس تجربه‌ای که نیروهای داوطلب در این رویداد کسب می‌کنند، متفاوت‌تر از هر تجربه دیگری خواهد بود. تجربه‌ای که در محیط‌های دانشگاهی و شغلی به دست نمی‌آید.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران، ایجاد تعامل و شبکه‌سازی، مهارت‌های رهبری و همه فن حریف بودن جز مهارت‌های نرمی است که از دل این مدل کارها به‌دست می‌آید و  برای داوطلبانی که در تیم اجرایی رویداد فعالیت می‌کنند، فرصت خوبی است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.