به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عنوان داشت : استفاده از ظرفیت های عظیم مردمی می تواند در عرصه های مختلف مدیریت اجتماعی نقش آفرین باشند و یکی از اساسی ترین محورهایی که در آن می توان از این ظرفیت بهره گرفت، بحث نظارت است.
در همین راستا مجید ارغنده پور با تشریح سیاستها و برنامههای اتخاد شده برای جذب ناظران افتخاری جهت مشارکتهای مردمی برای نظارت بر بازار، گفت: با توسعه طرح ناظران افتخاری میتوانیم ضمن ارتقا مشارکت مردمی درفرایند کنترل و نظارت بر بازار بستری را ایجاد کنیم، فضای خود کنترلی در جامعه توسعه یابد و هریک از شهروندان نسبت بروز تخلف از خود حساسیت نشان دهند.
مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: ناظران افتخاری با دریافت آموزشهایی نسبت به انجام یک خرید قانونمند آگاهی بیشتری پیدا میکنند و همین موضوع میتواند بسترهای وقوع تخلفات در جامعه را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی ادامه داد: در صورت انجام این موضوع واحدهای صنفی و بنگاههای اقتصادی در مواجه با یک خریدار آگاه و مطلع به قوانین، امکان کمتری برای تخلف از خود نشان خواهند داد. مضافاً این که با انعکاس گزارش بازرس و رسیدگی سریع به آنها عملاً فضای نا امنی برای تخلف در جامعه ایجاد خواهد شد.
وی بیان داشت: طی دی ماه سالجاری تعداد ۸ هزار و ۵۶۹ مورد گزارش از ناظران افتخاری سراسر کشور دریافت شده که پس از بررسیهای انجام شده، ۸ هزار و ۳۵۳ مورد قابل پیگیری و از این تعداد۵ هزار و ۸۴ فقره (معادل ۶۱ درصد) متخلف شناخته شده است. همچنین از این تعداد، ۲،۴۶۰ مورد گزارش (معادل ۲۹ درصد) غیرمتخلف شناخته شده و همچنین ۸۰۹ مورد (معادل ۱۰ درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیههای ذیربط در دست بررسی است.
آمار ۶۱ درصدی پرونده های متخلف از گزارشات ارسالی ناظران افتخاری طی دی ماه سالجاری مهر تأییدی بر این ادعاست که این طرح، در زمینه نظارت و بازرسی می تواند همچون سایر شیوه های نظارتی اثربخش باشد مضاف بر اینکه طرح مذکور، در حال حاضر با حضور داوطلبانه ناظران که از بین افراد عادی جامعه هستند و با کمترین هزینه ممکن، در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.
این مقام مسئول درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ ، اپلیکیشن آسان پرداخت”آپ”، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( ۱۲۴٫ir) ، گزارش های خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمانهای صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.
مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت اضافه کرد، این دفتر متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور و آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات از طریق شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ است
مدیرکل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عنوان داشت : استفاده از ظرفیت های عظیم مردمی می تواند در عرصه های مختلف مدیریت اجتماعی نقش آفرین باشند و یکی از اساسی ترین محورهایی که در آن می توان از این ظرفیت بهره گرفت، بحث نظارت است.
در همین راستا مجید ارغنده پور با تشریح سیاستها و برنامههای اتخاد شده برای جذب ناظران افتخاری جهت مشارکتهای مردمی برای نظارت بر بازار، گفت: با توسعه طرح ناظران افتخاری میتوانیم ضمن ارتقا مشارکت مردمی درفرایند کنترل و نظارت بر بازار بستری را ایجاد کنیم، فضای خود کنترلی در جامعه توسعه یابد و هریک از شهروندان نسبت بروز تخلف از خود حساسیت نشان دهند.
مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: ناظران افتخاری با دریافت آموزشهایی نسبت به انجام یک خرید قانونمند آگاهی بیشتری پیدا میکنند و همین موضوع میتواند بسترهای وقوع تخلفات در جامعه را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی ادامه داد: در صورت انجام این موضوع واحدهای صنفی و بنگاههای اقتصادی در مواجه با یک خریدار آگاه و مطلع به قوانین، امکان کمتری برای تخلف از خود نشان خواهند داد. مضافاً این که با انعکاس گزارش بازرس و رسیدگی سریع به آنها عملاً فضای نا امنی برای تخلف در جامعه ایجاد خواهد شد.
وی بیان داشت: طی دی ماه سالجاری تعداد ۸ هزار و ۵۶۹ مورد گزارش از ناظران افتخاری سراسر کشور دریافت شده که پس از بررسیهای انجام شده، ۸ هزار و ۳۵۳ مورد قابل پیگیری و از این تعداد۵ هزار و ۸۴ فقره (معادل ۶۱ درصد) متخلف شناخته شده است. همچنین از این تعداد، ۲،۴۶۰ مورد گزارش (معادل ۲۹ درصد) غیرمتخلف شناخته شده و همچنین ۸۰۹ مورد (معادل ۱۰ درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیههای ذیربط در دست بررسی است.
آمار ۶۱ درصدی پرونده های متخلف از گزارشات ارسالی ناظران افتخاری طی دی ماه سالجاری مهر تأییدی بر این ادعاست که این طرح، در زمینه نظارت و بازرسی می تواند همچون سایر شیوه های نظارتی اثربخش باشد مضاف بر اینکه طرح مذکور، در حال حاضر با حضور داوطلبانه ناظران که از بین افراد عادی جامعه هستند و با کمترین هزینه ممکن، در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.
این مقام مسئول درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ ، اپلیکیشن آسان پرداخت”آپ”، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( ۱۲۴٫ir) ، گزارش های خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمانهای صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.
مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت اضافه کرد، این دفتر متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور و آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات از طریق شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ است