روابط فناورانه با کنیا توسعه می‌یابد

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهوری:

روابط فناورانه با کنیا توسعه می‌یابد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه کنیا در جریان حضور هیات عالی رتبه علمی و فناوری کشورمان در نایروبی دیدار کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در سومین روز سفر خود به  کنیا با رایشل اومامو وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در این دیدار با ارائه گزارشی از فرآیند توسعه علمی و فناوری کشورمان در طول ۴۰ سال اخیر، گفت: زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در آستانه ایام دهه فجر قرار داریم. ایران در این ۴۰ سال مورد تحریم‌های ظالمانه ابرقدرت های جهانی قرار گرفته است.

 

خوش یمنی تحریم ها برای ایران

ستاری افزود: این تحریم‌ها اتفاقی خوش یمن برای ایران بود و ما را در تامین نیازهایمان خودکفا کرد. یعنی همه فناوری‌هایی که در اختیار کشورهای پیشرفته قرار داشت را توسط دانشمندان جوانمان بومی سازی کردیم و خودکفا شدیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: نمونه بازر این موفقیت ها را در روزهای شیوع کرونا شاهد بودیم. در این روزهای بحرانی همه تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان و جوانان کشورمان به تولید رسید.

ستاری در ادامه بیان کرد: ما تلاش کردیم به همه قول هایی که در سفر پیشین خود داده بودیم عمل کنیم. مثلا راه اندازی مرکز نوآوری ایران در کنیا و کنار یکدیگر قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و کنیایی از جمله این قول ها بود که در سفر دوم خود آن را عملیاتی کردیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ایجاد خانه نوآوری ایران در کنیا، گفت: این مرکز مسیر صادرات محصولات دانش بنیان ایران‌ساخت به کنیا را هموار می کند و فناوری های بومی شده دانشمندان و فناوران کشورمان را در اختیار شرکت های کنیایی قرار می دهد.

ستاری با ابراز علاقه به توسعه روابط فناورانه ایران و کنیا، بیان کرد: ما علاقه مندیم که این روابط را توسعه دهیم و همکاری ها و پروژه های مشترکی در حوزه انتقال فناوری تعریف کنیم.

 

کنیا آماده استفاده از تجربیات ایران در حوزه توسعه فناورانه است

همچنین خانم رایشل اومامو وزیر امور خارجه کشور کنیا نیز در این سفر ضمن تشکر از اقدامات ایران در کنیا، گفت: ایجاد مرکز نوآوری ایران در کشورمان یک اتفاق خوب فناورانه است. این کارها می تواند توسعه همکاری های جنوب جنوب را هموار کند.
وی همچنین بیان کرد: بسیاری کشورها قول همکاری به ما می دهند اما اقدامات آنها زمان زیادی می برد. شما خیلی زود به قول هایی که داده بودید عمل کردید و این یک شگفتی برای ما بود. ما آماده استفاده از تجربه ایران در حوزه شکل دادن استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و اتصال دانشگاه به صنعت هستیم.

 

توسعه صادرات محصولات فناورانه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای دومین بار در راس هیاتی ۴۰ نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کشور کنیا سفر کرده است تا زمینه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه این شرکت ها فراهم شود. همچنین در دومین روز از این سفر با حضور معاون علمی و فناوری مرکز نوآوری ایران در کنیا افتتاح شد.

همچنین مطالعه کنید:

امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.