صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / کمک به اشتغال با طرح پیشنهادی دستمزد توافقی
کمک به اشتغال با طرح پیشنهادی دستمزد توافقی

کمک به اشتغال با طرح پیشنهادی دستمزد توافقی

کسب و کار نیوز - نماینده حوزه انتخابیه اقلید در مجلس در خصوص آمار ۶۰ درصد مشاغل غیر رسمی گفت: در مرحله اول ما باید این مشاغل را شناسایی واطلاعات را جمع آوری کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، آقای مسلم صالحی نماینده حوزه انتخابیه اقلید در مجلس شواری اسلامی در گفت گو با خبرنگار روزنامه «کسب وکار» در خصوص آمار ۶۰ درصد مشاغل غیر رسمی گفت: در مرحله اول ما باید این مشاغل را شناسایی واطلاعات را جمع آوری کنیم. در مرحله دوم باید برسی کنیم که رابطه کارگر وکارفرما به چه صورت باشد وچه اقداماتی برای تحقق آن صورت گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به علت عدم اجرای کامل ماده ۴۱ قانون کار در تعیین نرخ های متفاوت حدقل دستمزد بر اساس مناطق و صنایع گفت: این وظیفه بر عهده ما نمایندگان قرار دارد که با نظارت دقیق تر بر اجرای قوانین مصوب و به ویژه از طریق کمیسیون اصل ۹۰و فراکسیون اصناف، این موضوع را مورد پیگیری قرا دهیم تابتوانیم برای سال آینده تعیین دستمزد به صورت منطقه ای وبرای مشاغل مختلف ها را شاهد باشیم.
نماینده اقلید ضمن تائید لزوم شرعی شدن قوانین به ویژه قانون کار، موافقت خود را با طرح پیشنهادی دستمزد توافقی برای کارگرهای کمتر از ۱۰ نفر را علام کرد وآن را کمک خوبی به اشتغال کشور به ویژه برای کسب و کارهای کوچک دانست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.