چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / راهکار کاهش مشاغل غیر رسمی
راهکار کاهش مشاغل غیر رسمی

نماینده حوزه انتخابیه خاش و میرجاوه در مجلس مطرح کرد

راهکار کاهش مشاغل غیر رسمی

نماینده حوزه خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی ر در رابطه با مشاغل غیر رسمی، اظهار داشت: متأسفانه آمار مشاغل غیررسمی در حوزه انتخابیه ما از ۶۰ درصد گزارش مرکز پژوهش های مجلس بیشتر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، آقای اسماعیل حسین زهی نماینده حوزه خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه «کسب و کار» در رابطه با مشاغل غیر رسمی، اظهار داشت: متأسفانه آمار مشاغل غیررسمی در حوزه انتخابیه ما از ۶۰ درصد گزارش مرکز پژوهش های مجلس بیشتر است. اکثر کارگران در سیستان و بلوچستان فاقد مزایای بیمه و قانون کار هستند و لازم است که این موضوع از طریق مجلس و دولت پیگیری شود.
حسین زهی در خصوص مشاغلی که توان پرداخت حداقل دستمزد را ندارند اعلام کرد: این موضوع در مجلس در حال پیگیری می باشد و به رسمیت شناختن دستمزد کمتر از قانون کار در کارگاه های زیر ۱۰ نفر را ضروری دانست.
عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ چرایی عدم اجرای کامل ماده ۴۱ قانون گفت: متأسفانه در تعیین حداقل دستمزد، شرایط هر منطقه رادر نظر نمی‌گیرند وفقط نسبت به تورم،دستمزد را به صورت یکسان تعیین می کنند. وی پیگیری ونظارت بر احرای صحیح وکامل قوانین از جمله قانون کار را جزو وظایف ذاتی نمایندگان بر شمرد.که باید محقق گردد.
نماینده خاش،میرجاوه، نصرت آباد کورین در پایان، در خصوص طرح توافق دستمزد بین کارگر و کارفرما گفت: لازم است که قانون کار اصلاح شده ومنطبق بر دستورات شرع اسلام گردد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.