صفحه اصلی / اسلایدر / احتیاط معامله‌گران ارز در آستانه تعطیلات
احتیاط معامله‌گران ارز در آستانه تعطیلات

احتیاط معامله‌گران ارز در آستانه تعطیلات

کسب و کار نیوز - نرخ ارز پس از افزایش نرخ صرافی به سکون نسبی رسید. به نظر می‌آید، معامله‌گران در آستانه تعطیلات ترجیح داده‌اند که بیشتر فروشنده بازار باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصادنیوز، نرخ دلار در بازار آزاد که روز گذشته تا نزدیک ۲۳,۷۰۰ تومان حرکت کرده بود، در عصر و معاملات شبانه به کانال ۲۳,۵۰۰ تومان بازگشت. البته کاهش نرخ می‌تواند اصطلاحا یک پولبک به مرز مهم ۲۳,۳۰۰ تومان باشد. پس از اوج‌گیری دلار تا مرز ۲۳,۷۰۰ نیز برخی معامله‌گران انتظار بازگشت نرخ را به مقاومت شکسته شده داشتند.

برخی از معامله‌گران معتقد بودند با توجه به تعطیلات پیشرو، حجم معاملات در حال کاهش است و به همین دلیل ۴شنبه به نوعی آخرین روز معاملاتی بوده است.

با اینحال، صرافی دیروز کاملا فعالانه وارد بازار شد و نرخ را در ۴ مرحله از ۲۲,۴۸۰ تومان تا مرز ۲۳,۰۰۰ تومان افزایش یافت. روندی که امروز نیز مشاهده می‌شود. در روز سه‌شنبه شکاف نرخ صرافی و آزاد به هزار تومان رسیده بود، اما دیروز بازارساز این شکاف را از بین برد تا ذخایر ارزی به تاراج نرود.

با این حال نرخ‌هایی که در تعطیلات در معاملات پشت خطی زده می‌شود، احتمالا قیمت‌های پایداری نخواهد بود. چرا که حتی در معاملات مجازی نیز حجم، بالا نیست. تحلیلگران بر این باروند که روند دلار در روز دوشنبه، اولین روز پس از تعطیلات مشخص خواهد شد.  مسئله مهمتر اینکه با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار پس از تعطیلات ۳ روزه، حجم فروش در آستانه تعطیلات بالا رفته است.

با نرخ درهم، دلار تا حدود ۲۳,۶۰۰ تومان قیمت می‌خورد اما درهم در بازار دبی نیز از مرز ۶۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.