صفحه اصلی / اسلایدر / ماسک در اولویت بازرسی قرار گرفت
ماسک در اولویت بازرسی قرار گرفت

ماسک در اولویت بازرسی قرار گرفت

کسب و کار نیوز - بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار ماسک و مواد اولیه تولید آن از جمله، ملت بلون و پارچه در صدر اولویت‌های بازرسی قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، اخیرا جدال بر سر رعایت نرخ مصوب ماسک بالا گرفته و در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت داروخانه‌هایی را که ماسک را با قیمت بیش از ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند “متخلف” توصیف می‌کند، داروخانه‌ها می‌گویند تاکنون هیچ ماسکی با نرخ مصوب دریافت نکرده‌اند و قیمت ماسک در داروخانه نیز بیش از ۲۰۰۰ تومان است. البته وزارت صمت وعده داده که در فرآیند سیستمی کردن تولید و توزیع ماسک،  اگر تخلف هر یک از شبکه های تولید و توزیع احراز شود، سهمیه مواد اولیه آنها قطع می‌شود که این روند می‌تواند مانع از گران‌فروشی ماسک شود.  در این میان نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک معتقد است بخشی از مواد اولیه عرضه شده از سوی وزارت صمت از کانال‌هایی وارد بازار می شود، اما وزارت صمت باید بتواند، قیمت فروش در واحدهایی که به آنها مواد اولیه ارائه می‌کند را کنترل کند.

همچنین طبق این مصوب ستاد تنظیم بازار،  فهرست سایر کالاهای اولویت دار برای بازرسی و نظارت در هفته پیش رو شامل فولاد از جمله شمش، اسلب، میلگرد، تیرآهن و ورق، لوازم خانگی، لاستیک باری سبک و سنگین، کاغذ، مواد پتروشیمی گریدهای پرمصرف و کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی اعم از جو، ذرت، برنج، روغن، دانه های روغنی و شکر است. در این میان بازرسی از پارکینگ‌ها و محل‌های نگهداری خودروها نیز از جمله اولویت‌های دیگر بازرسی در نظر گرفته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.