صفحه اصلی / اسلایدر / آغاز معاملات در بورس با ۹۰ دقیقه تاخیر
آغاز معاملات در بورس با ۹۰ دقیقه تاخیر

آغاز معاملات در بورس با ۹۰ دقیقه تاخیر

کسب و کار نیوز - در آغاز معاملات بازار سهام روز شنبه، هسته معاملاتی بورس دارای اختلال بوده و تقریبا تمام نمادهای بورسی معامله‌ای انجام نمی‌شود. این در حالی است که معاملات در نمادهای فرابورسی به صورت پیوسته و روان در حال انجام است.

به گزارش کسب و کار نیوز، باید دید این اختلال کی برطرف شده و نمادهای بورسی نیز قابل معامله می‌شوند. این اختلال در حالی ایجاد شده که یکی از مقامات شرکت مدیریت فناوری بورس چندی پیش اعلام کرده بود، سامانه معاملاتی بورس کاملا سالم است و تمامی اختلال‌ها از جانب کارگزاری‌ها است.

بازار سهام در حالی از دقایقی پیش آغاز به کار کرده که پس از پایان معاملات امروز تا روز سه‌شنبه مجددا تعطیل خواهد بود.

 

اطلاعیه سازمان بورس درباره اختلال در سامانه معاملات

سازمان بورس اعلام کرد به اطلاع می رساند، با توجه به اختلال به وجود آمده در سامانه، زمان شروع انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران متعاقبا اعلام می شود.

پس از یک ساعت و ۳۰ دقیقه تاخیر، سرانجام معاملات نمادهای بورسی بازار سهام از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

اختلال در سامانه معاملاتی موجب شد تا امروز معاملات نمادهای بورسی نتواند همزمان با معاملات فرابورس آغاز شود موضوعی که موجب اعتراض بسیاری از معامله‌گران شد.

با این حال در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات (تا ساعت ۱۱) شاخص کل حدود ۲۰ هزار واحد سقوط کرد که بخشی از آن ناشی از همین اختلال در سامانه معاملاتی بود. در کنار این جو منفی، فشار عرضه در نمادهای بزرگ نظیر فولاد و فملی نیز موجب تشدید این افت شد.

در جریان معاملات آغازین، سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۲۷۷۳، ۲۵۷۹ و ۱۷۹۷ واحد بیشترین تاثیر را در سرخ‌پوشی بازار سهام داشتند. در این میان معاملات مثبت در نماد پارس و تاثیر مثبت ۹۳۷ واحدی این نماد نیز نتوانست از شدت این سقوط بکاهد.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از ۴۰۰ هزار معامله صورت گرفت که طی آن بیش از ۳ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. این در حالی است که ارزش معاملات فرابورس ۲ ساعت پس از شروع بازار، بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال به ثبت رسد.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری شدکه پس از پایان ساعت معاملاتی امروز، بازار به دلیل تعطیلات عید فطر تا روز سه‌شنبه تعطیل است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.