صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / کرونا نشان داد کسب و کارهای آنلاین،‌ لوکس و فانتزی نیستند
کرونا نشان داد کسب و کارهای آنلاین،‌ لوکس و فانتزی نیستند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران با بررسی تاثیر اینترنت بر سیستم توزیع سنتی؛

کرونا نشان داد کسب و کارهای آنلاین،‌ لوکس و فانتزی نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران با بیان اینکه در دنیا اقبال به کسب و کارهای آنلاین و خرید و فروش اینترنتی طی این مدت به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد و حتی منجر به استخدام‌های گسترده در فروشگاه‌های اینترنتی همچون آمازون شد، ادامه داد: در ایران نیز سامانه‌های آنلاین توانستند بخشی از بازار و مارکت سنتی را متحول کنند و وارد شبکه و بخش توزیع شوند.

سیدمحمدرضا مرتضوی با اشاره به تاثیر بسترهای آنلاین بر سیستم توزیع سنتی گفت: اینترنت و کسب و کارهای آنلاین، سیستم توزیع سنتی را متحول کردند. خرید آنلاین با پایین آوردن هزینه توزیع و عدم نیاز به حضور فیزیکی، ابزار کارآمدی در بحران کرونا و قرنطینه بود.

مرتضوی با بیان اینکه کرونا و شیوع آن زمینه توجه ویژه به بسترهای آنلاین را از نظر فرهنگی نیز ایجاد کرد، افزود: طی این مدت بخش سنتی نیز با وجود مقاومت‌هایی که در ابتدا در مقابل آنلاین‌ها داشت، به سمت استفاده از خدمات اینترنتی پیش رفت و با توسعه سرویس‌های آنلاین، ضریب نفوذ و بازار خود را توسعه داد و خدمات و کالاها را به صرفه‌تر به مصرف‌کننده رساند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران ادامه داد: طی این مدت با فداکاری کارگران و تولیدکننده‌ها در صنایع مختلف از جمله صنایع بهداشتی و غذایی توانستیم نیاز بازار را تامین کنیم و در مرحله توزیع، با شیفت کردن توزیع سنتی به توزیع مدرن و استفاده از راهکارهای مدرن توزیع کالا، تا حدود زیادی دسترسی به اقلام برای مردم بدون مشکل انجام شد و بسترهای آنلاینی که شاید از قبل هم فراهم بود و چندان استفاده نمی‌شد، طی این مدت مورد استفاده بخش سنتی قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …