صفحه اصلی / اسلایدر / تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود
تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود

روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت:

تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود

کسب و کار نیوز - رییس جمهوری بر ارائه تسهیلات قرض الحسنه به خانوارها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در یکصد و سی و دومین جلسه اقتصادی دولت، با تأکید بر ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتخاذ سیاست‌هایی در جهت جهش تولید، توسعه و صادرات غیرنفتی با توجه به افزایش تقاضای جهانی در برخی محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی را ضروری خواند.

در این جلسه که در دفتر رییس جمهوری و به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارش اقدامات اجرایی از وام‌های قرض‌الحسنه به خانوارها و نیز شیوه دادن تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا  را ارائه کرد.

رییس جمهور تأکید کرد: ترتیبی اتخاذ شود این تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری به نحوی که شفافیت لازم و اطمینان از حفظ اشتغال کارگران را تضمین نماید، ارائه شود. در این جلسه همچنین عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از پیگیری‌های دریافت تسهیلات از صندوق بین‌المللی پول ارائه کرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: این تسهیلات در جهت تأمین نیازهای مربوط به کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با استفاده از ساز و کار مالی اینستکس صورت گیرد.

در ادامه جلسه پیشنهادهای وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص تمدید فرصت زمانی برای تشکیل مجامع عمومی شرکت‌ها و نیز موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در جهت کمک به بنگاه‌هایی که به سبب شرایط بحران کرونا دچار مشکلات شده‌اند، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت توسعه استفاده به روش‌های تبادل اطلاعات اسناد و نسخه الکترونیک در فرآیند ارایه خدمات درمانی مورد تصویب قرار گرفت.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم استفاده از منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۹ و تدابیر لازم در جهت مواجهه با آثار اقتصادی کرونا به جلسه ارائه کرد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه‌ای در فروردین ماه ۱۳۹۹ همچنان در سیر نزولی تداوم داشته و به ۱۹.۸ دهم درصد کاهش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.