صفحه اصلی / اسلایدر / روند صعودی شاخص کل بورس آغاز شد

روند صعودی شاخص کل بورس آغاز شد

کسب و کار نیوز - در معاملات اول وقت دوشنبه، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۶ هزار واحدی به کانال ۵۲۱ هزارتایی صعود کرد. این در حالی است که تغییر در حجم مبنا بر نرخ پایانی نمادهای فرابورس اثرگذار بوده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، در جریان معاملات اول وقت دوشنبه ۱۲ اسفند، شاخص کل با رشدی ۶ هزار واحدی به کانال ۵۲۱ هزار واحدی صعود کرد. این در حالی است که شاخص در هفته گذشته به این سطح رسیده بود ولی در نخستین روز این هفته با سقوطی ۱۸ هزار واحدی مواجه شده بود.

در ۳۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، نمادهای فارس، خودرور و شبریز به ترتیب با ۱۵۹۳، ۲۳۸ و ۲۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و این در حالی است که نماد فارس با صف خرید همراه است. از سوی دیگر تاثیر تعیین حجم مبنا بر نمادهای فرابورس نیز در بازار امروز کاملا مشهود است به طوری که بیشتر نمادهای این گروه با وجود تشکیل صف‌های خرید سنگین به دلیل حجم کم معاملات، نرخ پایانی بسیار پایین‌تری نسبت به نرخ معامله دارند.

در معاملات ابتدایی امروز بیش از ۱۶۰ هزار معامله انجام شد که در این میان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ برگه سهم با ارزش بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه‌های پتروشیمی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‎‌اند. و نمادهای سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی نیز با استقبال بسیار زیادی مواجه هستند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.