صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / کالدرون به دنبال ایجاد موازنه در پرسپولیس
کالدرون به دنبال ایجاد موازنه در پرسپولیس

کالدرون به دنبال ایجاد موازنه در پرسپولیس

کسب و کار نیوز :به نظر می‌رسد گابریل کالدرون در فصل نقل و انتقالات یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم ایجاد موازنه در پست های مختلف است؛ از خط هافبک که ترافیک عجیبی در آن وجود دارد تا خط حمله که نیاز به خرید در این قسمت احساس می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی نقل و انتقالات را آغاز کرده که این فصل یکی از پرستاره ترین تیم ها بوده است. سرخپوشان که در زمستان گذشته پس از محرومیت نقل و انتقالاتی، موفق به جذب پنج بازیکن شدند، در تابستان اخیر هم شش بازیکن را به خدمت گرفتند و حالا در اندیشه تقویت تیم خود هستند. البته در این بین چند ستاره هم از پرسپولیس جدا شدند ولی با این حال نگاهی به لیست ۱۸ نفره قرمزها در هر بازی، نشان می‌دهد که کالدرون با دست باز، به استقبال حریفان رفته و البته با شایستگی، رقبا را شکست داده است.

درباره پنجره زمستانی پرسپولیس، صحبت ها و شایعات مختلفی به گوش می‌رسد اما مسئله قطعی این است که کالدرون قصد دارد با لیست ورودی و خروجی اش، یک هدف را دنبال کند و آن هم ایجاد موازنه در پست های مختلف است. به عنوان مثال سرخپوشان در نیم فصل اول ۴ هافبک چپ در اختیار داشتند اما در عوض با تنها ۲ بازیکن در خط حمله، به مصاف رقبا می‌رفتند. همین مسئله باعث شد تا بازیکنانی نظیر امید عالیشاه و حتی سیامک نعمتی کمتر فرصت بازی پیدا کنند یا در پست غیرتخصصی به کار گرفته شوند.

اما سرخ ها در کدام پست ها ترافیک بیشتری را تجربه کردند؟

در خط دروازه، بیرانوند و رادوشوویچ دو دروازه بان مطمئنی هستند که یکی از آرمانی ترین شرایط تاریخ پرسپولیس را ایجاد کرده اند و اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، بعید است تغییری در این قسمت به وجود بیاید.

پرسپولیس در پست های دفاعی شرایط خوبی را تجربه کرد. حضور سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان سبب شد تا با روش چرخشی، این بازیکنان خسته نشوند و به مرور هر کدام فرصت بازی پیدا کنند. در این بین خلیل زاده ۱۲ بازی، کنعانی ۱۴ بازی و سیدجلال ۹ بازی انجام دادند. در پست دفاع راست و چپ حضور انصاری، نادری، نعمتی، شیری و ماهینی ترافیک خاصی را ایجاد کرد و شاید تغییراتی در این پست اعمال شود.

یک خط جلوتر در پست هافبک دفاعی، حضور عناصر باتجربه ای چون ربیع خواه، کامیابی نیا و نوراللهی در کنار حسینی و حسین پور سبب شده تا کالدرون مشکلی نداشته باشد و بتواند در طول مسابقه هم تغییر سیستم بدهد. کمی جلوتر اما اوضاع پیچیده است. مهدی ترابی، وحید امیری، بشار رسن و امید عالیشاه ۴ هافبک چپ سرخ ها هستند که به گفته کالدرون، تغییر در این پست اجتناب ناپذیر است. در پست هافبک راست فرشاد احمدزاده و آدام همتی بازیکنان تخصصی محسوب می‌شوند اما در هفته های اخیر بشار رسن فیکس بوده است.

نکته مهم این که پرسپولیس هیچ هافبک نفوذی و بازیساز تخصصی ندارد و بیشتر بازیکنان خط میانی این تیم در پست هافبک چپ و راست متخصص هستند.

در خط حمله با حضور امیر روستایی، مهدی عبدی و علی علیپور، نیاز به خرید یک یا حتی دو بازیکن به شدت احساس می‌شود. نکته قابل توجه این است که کالدرون نیز مثل برانکو تلاش می‌کند تا با چند پسته کردن بازیکنان مشکلات خود را به حداقل برساند اما پنجره نقل و انتقالاتی زمانی است که او فرصت تغییرات بیشتر را هم دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.