صفحه اصلی / اصناف / سالانه ۲۰۰ هزار کم‌درآمد صاحب‌خانه می‌شوند
سالانه ۲۰۰ هزار کم‌درآمد صاحب‌خانه می‌شوند

سالانه ۲۰۰ هزار کم‌درآمد صاحب‌خانه می‌شوند

کسب و کار نیوز- به تازگی ستاد هماهنگی و راهبری احداث واحدهای مسکونی برای گروه های کم درآمد تشکیل شده و مقرر است تا کمیته اجرایی آن نیز شکل بگیرد، به نحوی که احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در برنامه نهادهای حمایتی قرار بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بسیاری از خانوارها در دهک‌های یک تا سه از یک سو با مشکل مسکن مواجهند و از سوی دیگر امکان پرداخت اقساط تسهیلات خرید را ندارند. این در حالی است که مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. بر این اساس دولت با کمک نهادهای حمایتی، برنامه‌ریزی برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد را در دستور کار قرار  داده است. روز دوشنبه ۹ دی ماه نشست تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد با حضور نهادهای حمایتی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این نشست گفت: تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد مورد تاکید مقام معظم رهبری و اراده دولت است که در این خصوص گام‌های موثری برداشته شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف و امور خیریه و بسیج مستضعفان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد را برعهده دارند که در این خصوص امروز نشستی در ساختمان دادمان تشکیل و همگرایی در این خصوص بین نهادها ایجاد شد. اسلامی تصریح کرد: ستاد هماهنگی و راهبری احداث واحدهای مسکونی برای گروه های کم درآمد تشکیل شده و مقرر است تا کمیته اجرایی آن نیز شکل بگیرد، به نحوی که احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در برنامه نهادهای حمایتی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد تسهیلات ارزان قیمت بانک مرکزی بر اساس مصوبه بانک مرکزی، کمک‌های حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)، کمک بلاعوض بنیاد مسکن و  کمک سازمان‌ها و نهادهای حمایتی همچون آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه، و بسیج مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی نقش موثر دارد. وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه های کم درآمد در استان‌ها به شکل قرارگاهی و با استفاده از ظرفیت استان‌ها و استانداری‌ها انجام می شود، توضیح داد: با توجه به اینکه دهک‌های یک تا سه امکان پرداخت قسط تسهیلاتی را که دریافت می‌کنند، ندارند، نهادهای حمایتی نقش مهمی را این راستا ایفا خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ارایه کمک های بلاعوض نهادهای حمایتی و همچنین ارایه رایگان خدمات مهندسی، نهضتی را پایه گذاری می کنیم تا از این طریق احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان عملیاتی و اجرایی شود. اسلامی گفت: با بانک اطلاعاتی که نهادهای حمایتی دارند، شناسایی و احصاء افراد واجد شرایط و برنامه اقدام مشخص می‌شود. وی از اعلام آمادگی بسیج برای ساخت واحدهای مسکونی برای گروه های کم‌درآمد خبر داد و افزود: بنیاد مسکن با توجه به مسئولیت قانونی که در اینکار دارد، محوریت و تمرکز کار را برعهده دارد. همچنین، بنیاد مستصفعان در تامین مصالح نقش ایفا می‌کند. اسلامی تصریح کرد: قانون به ما حکم می‌کند که با اعتقاد پای احداث واحدهای مسکونی برای گروه‌های کم درآمد بایستیم و از اقصی نقاط کشور محرومیت زدایی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.