صفحه اصلی / استان ها / خودداری از تجویز بیش از حد دگزامتازون و برخی آنتی بیوتیک‌ها
خودداری از تجویز بیش از حد دگزامتازون و برخی آنتی بیوتیک‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به پزشکان هشدار داد

خودداری از تجویز بیش از حد دگزامتازون و برخی آنتی بیوتیک‌ها

کسب و کار نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تجویز و مصرف بیش از حد دگزامتازون و برخی آنتی بیوتیک‌ها به پزشکان هشدار داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر محمود رضا مرادی در جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی استان، اظهار کرد: نباید داروهایی مانند بتامتازون و دگزامتازون با توجه به منع مصرف و به دلیل عوارضی که پس از مصرف ایجاد می کنند به صورت روتین جزو اولین و دومین اقلام دارویی تجویز شده در استان باشد.

مرادی اظهار کرد: این مسئله حتما باید به صورت جدی پیگیری شود و به پزشکان نیز در این زمینه تذکرات لازم داده شود.

وی گفت: باید پزشکانی که بنابر رای کمیته بررسی نسخ استانی و شهرستان اصول تجویز منطقی دارو را رعایت نمی‌کنند، توجیه شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: سازمانهای بیمه‌گر باید با دانشگاه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در پیشبرد اهداف دانشگاه در راستای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی به مردم موفق عمل کنیم.

مرادی اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه در راستای رصد و پایش مستمر عرضه و مصرف داروها و تجهیزات پزشکی و تامین دارو را قابل تقدیر دانست.

دکتر وریا رحیمی مدیر تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تعداد اقلام دارویی در نسخ پزشکان استان نسبت به میانگین کشوری و در مقایسه با دانشگاه‌های تیپ یک بیشتر است و باید اقدامات لازم به منظور  اصلاح این روند انجام شود.

رحیمی گفت: در نسخ پزشکان عمومی استان اشکال تزریقی و داروهای کورتیکو استروئید بیشترین اقلام دارویی را به خود اختصاص می دهد که باید اقدامات لازم در جهت اصلاح آن انجام شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.