صفحه اصلی / استان ها / تشکیلات خاک در کشور باید تقویت شود
تشکیلات خاک در کشور باید تقویت شود

تشکیلات خاک در کشور باید تقویت شود

کسب و کار نیوز:مدیرکل دفتر خاک معاونت وزارت جهاد کشاورزی،با اشاره به اینکه باید تشکیلات خاک در کشور تقویت شود، گفت: با اجرایی شدن این قانون کیفیت و کمیت خاک مناطق مختلف کشور پایش می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جهانبخش میرزاوند امروز(۱۰دی) در سومین همایش استانی بزرگداشت روز جهانی خاک، اظهار کرد: امروز توجه به خاک به یک باور رسیده چرا که فرسایش و نابودی خاک جبران ناپذیر است.

وی با ذکر اینکه در کردستان هم حفظ و صیانت از خاک مورد توجه قرار گرفته، افزود: همان طور که گذشتگان ما حفظ آب و خاک را از فضیلت ها می‌دانستند و در حفظ آن تلاش می‌کردند امروز نیز با این تفکر مواجه شده ایم.

مدیرکل دفتر خاک معاونت وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: خاک در لابه لای فرهنگ و شیوه زیست انسان ها جایگاه ویژه‌ای داشته و امروزه هم با توجه به تنگناهایی که وجود دارد باید اهمیت خاک را در اولویت قرار دهیم.

میرزاوند عنوان کرد: با توجه به وجود خاک در زندگی انسان ها، روز جهانی خاک را گرامی داشته و هر سال یک شعار برای حفظ آن تعیین شده که در سراسر دنیا این بزرگداشت برگزار شود.

وی ذکر کرد: هدف اصلی بزرگداشت روز خاک است تعیین اهمیت خاک برای احاد مردم بوده لذا زبان بیان خاک باید بتواند با تمام لایه های اجتماعی ارتباط برقرار کند.

مدیرکل دفتر خاک معاونت وزارت جهاد کشاورزی، افزود: همه افراد جامعه باید با یک زبان و یک بیان برای حفظ و اهمیت خاک تلاش کنند چرا که هدف اصلی ما در کشور نگهداری از خاک است.

میرزاوند اذعان کرد: برای اینکه به اهمیت خاک پی ببریم و از خاک بهره برداری پایدار کنیم باید به این باور برسیم که این خاک برای نسل های آینده ما بوده و باید در این راستا امانتدار باشیم.

وی ذکر کرد: افزایش اطلاع رسانی و آگاهی به مردم در حوزه اهمیت و نقش خاک بسیار تاثیر گذار در حفظ آن بوده که خوشبختانه در کشور ما شرایط نگهداری خاک مهیا است.

مدیرکل دفتر خاک معاونت وزارت جهاد کشاورزی، گفت: برای اجرایی کردن مصوبه اهمیت خاک قوانین و مقرارتی در برنامه ششم توسعه مدیریت خاک به وجود آمد که تکالیفی برای وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ خاک تعیین شود.

میرزاوند با اشاره به اینکه باید تشکیلات خاک در کشور تقویت شود، ادامه داد: با اجرایی شدن این قانون کیفیت و کمیت خاک مناطق مختلف کشور پایش می‌شود.

وی با اشاره به گسترش فعالیت های بین المللی، بیان کرد: با حضور در فعالیت های بین المللی می‌توانیم آزمایشگاه های خاک در سطح دنیا را به نمایش بگذریم چرا که قالب الگو برداری برای تمام کشور ها است.

مدیر کل دفتر خاک معاونت وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: در سال آینده تمام فروشگاه های بسته بندی و تولیدکننده بهساز های خاک و کودهای شیمیایی باید یک مسئول خاک شناس داشته باشند و حق فروش بدون نسخه صورت نمی گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.