صفحه اصلی / استان ها / یزد از استان‌های برتر در اهدای خون
یزد از استان‌های برتر در اهدای خون

یزد از استان‌های برتر در اهدای خون

کسب و کار نیوز:مدیر کل سازمان انتقال خون استان یزد : میزان آلودگی‌های خونی از قبیل ایدز و هپاتیت به ندرت در اهدا کنندگان مشاهده می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز یزد،تقوایی گفت: استان یزد از استان‌های برتر در اهدای خون به شمار می‌رود به طوریکه متوسط میزان اهدای خون در کشور ۲۷ در هزار است ، اما در استان یزد این آمار به ۳۸ در هزار می‌رسد.
وی همچنین آمار اهدا کنندگان مستمر در استان یزد را ۷۰ درصد عنوان کرد که این آمار در کشور ۵۵ درصداست.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان با اشاره به اینکه خون یزدی‌ها سالم‌ترین خون در کشور است افزود: میزان آلودگی‌های خونی از قبیل ایدز و هپاتیت در خون یزدی‌ها بسیارکم مشاهده می‌شود.
مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: گرچه در استان ذخایر خونی خوب است و کمبودی نداریم ، اما با توجه به فصل سرد سال که میزان اهدای خون کاهش می‌یابد از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم همکاری خود را با سازمان انتقال خون ادامه دهند تا دچار کمبود نشویم.
تقوایی با اشاره به اینکه ۴ مرکز انتقال خون در استان کار خون گیری را انجام می‌دهند گفت:مرکز میدان ابوذر در دوشیفت کاری از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب و مراکز آزادشهر، اردکان و میبد در نوبت صبح آماده ارائه خدمت هستند.
وی ادامه داد: هموطنان برای جلوگیری از اتلاف وقت در مراکز می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی انتقال خون برای رزرو نوبت اقدام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.