صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تهران در بین ۵۰۰ شهر نوآور دنیا
تهران در بین ۵۰۰ شهر نوآور دنیا

تهران در بین ۵۰۰ شهر نوآور دنیا

کسب و کار نیوز- تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران با ۲۳ پله صعود در فهرست پانصدتایی شهرهای خلاق و نوآور دنیا رتبه ۳۹۰ را کسب کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، فهرست یادشده بر مبنای سازگاری شهرهای مختلف جهان با کسب و کارهای خلاقانه و انعطاف آنها برای فعالیت استارت اپ ها و غیره تهیه شده است. این فهرست هر سال توسط موسسه تحلیلی ۲ تینک ناو تهیه شده و منتشر می شود.در این فهرست نیویورک با سه پله صعود نسبت به سال قبل در رتبه اول است و توکیو با یک پله سقوط در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین لندن با یک پله سقوط رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.پس از این سه شهر، لس آنجلس، سنگاپور، پاریس، شیکاگو، بوستون، سان فرانسیسکو، تورنتو، ملبورن، برلین، دالاس، سئول، سیدنی، سیاتل، هوستون، آتلانتا، واشنگتن و میامی رتبه های چهارم تا بیستم را از آن خود کرده اند.

رتبه های بیست و یکم تا سی ام نیز به بارسلونا، مونترال، سن دیه گو و فیلادلفیا در آمریکا، وین اتریش، پکن، مونیخ، مادرید، میلان و آمستردام رسیده است.بهترین رتبه در میان کشورهای غرب آسیا در این فهرست متعلق به دوبی است که رتبه ۳۱ را به خود اختصاص داده است. در فهرست یادشده استانبول در رتبه ۴۳، بانکوک در رتبه ۷۱، ابوظبی در رتبه ۷۵، کوآلالامپور در رتبه ۸۱، بمبئی در رتبه ۸۵، جاکاراتا در رتبه ۱۱۹، آنکارا در رتبه ۲۶۳ ، ریاض در رتبه ۲۸۱، دوحه در رتبه ۲۸۴، قاهره در رتبه ۳۰۴، کلمبو پایتخت سری لانکا در رتبه ۳۱۴، شهر کویت پایتخت کویت در رتبه ۳۱۵، شارجه در رتبه ۳۲۳، هوشه مین ویتنام در رتبه ۳۲۴، جده در رتبه ۳۵۴، آنتالیا در رتبه ۳۷۲، کراچی در رتبه ۳۷۷ و تهران در رتبه ۳۹۰ هستند.

آدیسابابا پایتخت اتیوپی، داکار پایتخت سنگال، دارالسلام پایتخت تانزانیا، سیمفرپول در اوکراین، دوآلا در کامرون، لوآندا در آنگولا، دوشنبه تاجیکستان، پرت هارکورت نیجریه، کینشازا پایتخت کنگو و خارطوم پایتخت سودان در رده ۴۹۱ تا ۵۰۰ فهرست مذکور قرار دارند.از جمله شاخص هایی که برای تهیه این فهرست به آنها توجه شده می توان به زیرساخت های حمل و نقل، زیرساخت های فناورانه و خدمات عمومی، میزان احترام به حریم شخصی شهروندان، توجه به معماری سبز و سازگار با محیط زیست، متوسط قیمت املاک و دارایی ها، شرایط استارت اپ ها و غیره اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.