صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / کاراته ایران به امید یک طلا و یک برنز در مادرید
کاراته ایران به امید یک طلا و یک برنز در مادرید

عباسعلی، پورشیب و گنج‌زاده امروز روی تاتامی می‌روند.

کاراته ایران به امید یک طلا و یک برنز در مادرید

کسب و کار نیوز:اولین روز از هفتمین مرحله لیگ‌برتر کاراته‌وان در مادرید اسپانیا با یک فینالیست و یک شانس مدال برنز برای ایران همراه بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, هفتمین مرحله لیگ‌برتر کاراته‌وان در مادرید اسپانیا در حال برگزاری است؛ رقابت‌هایی که تاثیر مستقیم روی رنکینگ کاراته‌کاها در مسیر رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ دارد و در بالاترین سطح برگزار می‌شود.

روز گذشته امیر مهدی‌زاده با درخشش خیره کننده و نتایج جالب توجه به دیدار نهایی رسید که در این مرحله باید با حریفی سرسخت از ترکیه به نام اوزر عبدالرحیم مبارزه کند. همچنین علی‌اصغر آسیابری که در دیداری نفسگیر به رقیب فرانسوی (لوران داکاستا) باخت در مرحله شانس مجدد به یک قدمی مدال برنز رسید که برای کسب آن باید با لوئیجی بوسا از ایتالیا پیکار کند.

در مسابقات روز نخست شکست مدعیان بزرگ نشان داد که این رقابت ها از کیفیت بالایی برخوردار است. در واقع اتفاق مهم روز نخست مبارزات، حذف بهمن عسگری از ایران، رافائل آقایف از آذربایجان، کن نیشیمورا از ژاپن و استانیسلاو هورنه از اکراین بود. ۳ کاراته‌کا در مبارزه اول و یک کاراته کا( نیشیمورا از ژاپن) در مبارزه دوم حذف شد. جالب این که این ۴ ورزشکار نامزد کسب جایزه گرند وینر در وزن ۷۵- مردان بودند.

*کاتای انفرادی بانوان: نگین باقری در دور نخست در گروه خود به مقام سوم رسید و به مرحله بعد صعود کرد. باقری در دور دوم جایگاه هفتم را کسب شد و از حضور در مرحله نهایی بازماند.

* وزن منهای ۵۰ کیلو گرم: سارا بهمنیار در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک بر ربکا سیچروا از اسلوکی غلبه کرد. او در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد شیائو شونگ از تایوان گذشت. در دور سوم بهمنیار سه بر دو به مورالس از اسپانیا باخت. با شکست مورالس در دیدار بعدی بهمنیار حذف شد.

*وزن منهای ۵۵ کیلو گرم: طراوت خاکسار که در دور اول استراحت داشت در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر به کارلا بورکیت از انگلیس باخت و با شکست این رقیب خاکسار هم از دور مسابقات کنار رفت.

*وزن منهای ۶۷ کیلوگرم مردان : ایران در این وزن دو شرکت کننده داشت. امیر مهدی زاده در دور نخست ولوزو کامیلیو از شیلی را سه بر دو شکست داد. او در دور دوم حاج عامر یونس از بلژیک را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشت. مهدی زاده در دور سوم کولاک کرد و با نتیجه ۳ بر صفر استیون داکاستا از فرانسه را مغلوب کرد. امیر در دور چهارم ماسامیچی فوناهاشی از ژاپن را ۶ بر ۲ شکست داد. امیر برای رسیدن به فینال هینوتو شیهارا از ژاپن را هم دو بر صفر برد و به یک قدمی مدال طلا رسید. سعید احمدی در دور اول سامی آنخایلی از اسپانیا را ۳ بر یک برد. او در دور دوم تورال آقالارزاده از آذربایجان را ۳ بر یک برد. احمدی در دور سوم مقابل وینیسیوس فیگوئرا از برزیل سه بر صفر باخت. احمدی با شکست فیگوئرا شانس مجدد را هم از دست داد.

* وزن منهای ۷۵ کیلوگرم مردان: ایران در این وزن هم دو شرکت کننده داشت. در حالی که امید زیادی به بهمن عسگری می رفت او در دور نخست به لورنزو پترومارسی از ایتالیا ۳ برصفر باخت. با شکست پترومارسی در دور بعد عسگری حذف شد. علی اصغر آسیابری در دور نخست انیس گاریبوویچ از کرواسی را ۳ بر یک شکست داد. او در دور دوم ۹ بر صفر ماهدین از بلژیک را برد. کن نیشیمورا از ژاپن حریف بعدی آسیابری بود که ۶ بر یک مغلوب کاراته کای توانمند ایران شد. آسیابری در دور بعدی در دیداری نزدیک یک بر صفر به لوران داکاستا از فرانسه باخت. با حضور داکاستا در فینال آسیابری به جدول شانس مجدد راه یافت. در شانس مجدد آسیابری موفق شد با پیروزی ۵ بر یک از سد ارمان التیمار از ترکیه بگذرد و در دیدار رده بندی به مصاف لوئیجی بوسا از ایتالیا برود.

مسابقات روز دوم در وزن های منهای ۶۱ کیلوگرم زنان، منهای ۸۴ کیلوگرم مردان، منهای ۶۸ کیلوگرم زنان، به اضافه ۸۴ کیلوگرم مردان، و به اضافه ۶۸ کیلوگرم زنان پیگیری می شود. رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، ذبیح الله پورشیب، احسان حیدری، سامان حیدری، سجاد گنج زاده، مهدی عاشوری و صالح اباذری به عنوان نمایمدگان پر امید ایران به میدان خواهند رفت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.