حمایت از فن بازارها افزایش خواهد یافت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

حمایت از فن بازارها افزایش خواهد یافت

کسب و کار نیوز - معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های جدید در خصوص فن بازارها گفت: بر اساس این آیین‌نامه جدید، حمایت‌های در نظر گرفته شده برای فن‌بازارها و بروکرها افزایش خواهد یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در سیزدهمین  نشست سراسری فن بازارهای کشور در معاونت علمی و فناوری افزود : این معاونت همانطور که از شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری حمایت می‌کند، حمایت خود را از فن بازارها افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه فن بازارها بخشی از اکوسیستم نوآوری هستند، افزود: اینکه با پول دولت بر روی پژوهش سرمایه‌گذاری کرد امکان‌پذیر نیست؛ دولت می‌تواند با انجام برخی حمایت‌ها ریسک سرمایه‌گذاری را پایین آورد.
ستاری ادامه داد: کاهش ریسک موجب می‌شود که بخش خصوصی بهتر قراردادهای موجود در این اکوسیستم را منعقد کند، در این راستا همکاری مشترکی را با وزارت صنعت انجام داده‌ایم.
وی گفت: فن بازارها با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی فعال شده‌اند چرا که با پول دولت نمی‌توان فناوری‌ها را تجاری‌سازی کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به افزایش فعالیت فن بازارها در چند سال گذشته گفت: از روز نخست فعالیت فن بازارها این فرهنگ تجاری‌سازی در خصوص محصولات دانش‌بنیان و زیرساخت‌های دانش‌بنیان وجود نداشت، این فرهنگ در حال بزرگ شدن است و اکنون فرهنگ دانش‌بنیان در بسیاری از سازمان‌ها ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به رشد دانش‌بنیان‌ها و فعالیت ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: ما توانسته‌ایم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان اکوسیستم نوآوری شبکه مویرگی فن‌بازار را دربستر جامعه و صنعت ایجاد کنیم، شرکت‌های فعال در این حوزه امروزه توانستند حتی اختراعات را به بخش های صنعتی متصل کند و این امری بوده است که در شرایط تحریم موجب شده که ما از این تهدید به عنوان فرصتی برای آینده، استفاده کنیم.

وی یادآور شد: باید در این فرصت ایجاد شده فرهنگ بهره‌برداری از فناوری‌های بومی را توسعه دهیم تا دوباره فرهنگ وارداتی به کشور باز نگردد و این ساختار باید خود را حفظ کند، ساختاری می‌تواند پایدار باشد که با محوریت مردم وبخش خصوصی راه‌اندازی شده باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید حواسمان باشد که این اکوسیستم بر پایه بخش خصوصی باید ایجاد شود، حمایت‌های بخش دولت تنها در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و نباید فراموش کنیم که هیچ گاه با پول دولتی از پژوهش محصول خارج نمی‌شود، با پول دولت قطعا افراد سازنده پرورش پیدا می‌کنند اما محصول حاصل از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، کاری که باید در فن‌بازارها دنبال شود.

ستاری افزود: اختراعی می‌تواند به سرمایه‌گذاری منجر شود که بخش خصوصی وارد آن شده باشد و وظیفه دولت این است که ریسک سرمایه‌گذاری را پایین بیاورد، این زیرساخت را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

در این نشست که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری از ۳۲ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان رونمایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، به گزارش کسب و کار نیوز، در حراج سر ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.