صفحه اصلی / استان ها / اجرای طرح اجباری بیمه سلامت در قم
اجرای طرح اجباری بیمه سلامت در قم

تا دو روز آینده؛

اجرای طرح اجباری بیمه سلامت در قم

کسب و کار نیوز :مدير کل بيمه سلامت استان قم: به زودی طرح اجباری بیمه سلامت در استان اجرا می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز قم، آقای فخاریان در حاشیه همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه ۳۶۵ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: طرح بیمه اجباری سلامت با ارزیابی توانمندی مالی متقاضیان انجام می شود و کسانی که از هیچ گونه خدمات بیمه ای بهره نمی گیرند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب نسبت به ثبت نام این بیمه اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با ارزیابی وُسع متقاضیان، دهک درآمدی آن ها را مشخص و به بیمه سلامت معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دهک های اول دوم و سوم به صورت کاملا رایگان بیمه می شوند گفت: حق بیمه سلامت ماهانه ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده و دهک چهارم درآمدی، نیمی از این مبلغ را پرداخت می کنند و دهک های پنجم به بالا نیز موظف به پرداخت کل حق بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت در ادامه از پرداخت بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد ریال به عنوان هزینه درمان

بیمه شدگان سلامت کشور در سال ۹۷ خبر داد و افزود: این بیمه در قالب ۵ صندوق از جمله صندوق روستائیان و عشایر، صندوق کارمندان دولت، صندوق ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و صندوق سایر اقشار شامل(طلاب،خانواده شهدا جانبازان دانشجویان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی) به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه از سوم تا نهم آبان ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده گفت: با هدف پوشش حداکثری بیمه در سطح کشور و ارتقاء خدمات بیمه ای شعار این هفته «بیمه همگانی سلامت حق هر ایرانی» تعیین شده است.

استاندار قم نیز در این همایش بیمه سلامت را یکی از ارکان تامین سلامت در جامعه دانست و گفت: ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان از جمله ماموریت های ویژه بیمه سلامت استان است که با هدف جلب رضایت شهروندان و جلوگیری از سرگردانی آن ها در مراکز درمانی اجرایی شده است.

آقای سرمست با اشاره به حساسیت فعالیت در بخش های درمانی گفت فعالان این بخش باید با برنامه محوری و تعامل سازنده با سایر نهادها زمینه توسعه هرچه بیشتر سلامت در جامعه را فراهم کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.