صفحه اصلی / استان ها / پیش بینی تولید ۱۰۰تن عسل ارگانیک در کوهستان‌های قوچان
پیش بینی تولید ۱۰۰تن عسل ارگانیک در کوهستان‌های قوچان

پیش بینی تولید ۱۰۰تن عسل ارگانیک در کوهستان‌های قوچان

کسب و کار نیوز: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰تن عسل با کیفیت و ارگانیک در این شهرستان تولید شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان رضوی، کنعانی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل امسال، با این میزان تولید، برداشت عسل در این شهرستان ۱۰درصد افزایش خواهد یافت.

او گفت: بیش از ۱۵۰۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش زنبورداری شهرستان قوچان مشغول به فعالیت هستند.

کنعانی با بیان اینکه یک بانوی قوچانی موفق شده امسال با پرورش زنبور برای اولین بار حدود ۴۵۰کیلوگرم عسل در این شهرستان تولید کند، افزود: خانم “باهمت” با سرمایه اندک، زنبورداری را با ۱۵کندو آغاز کرده و حال بعد از مدت ۵ماه توانسته است با کار و تلاش شبانه روزی علاوه بر رساندن کندوها به ۴۵کلونی، حدود ۴۵۰کیلوگرم عسل طبیعی و ارگانیک را در مناطق کوه های شاه جهان تولید کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان اضافه کرد: دور بودن از منطقه مسکونی و کارخانجات صنعتی و نوع گیاهان موجود در منطقه و شهد آنها در دارویی و ارگانیک بودن عسل تولیدی تاثیر دارد و به همین خاطر عسل تولید شده دارای خواص دارویی است.

سالانه از ۱۲هزار و ۲۰۵کندوی زنبور عسل واقع در در دشت ها و کوهپایه های خراسان رضوی، دوهزار و ۴۳۰تن عسل تولید می شود که حدود ۵درصد از این میزان، تولید شهرستان قوچان است.

برداشت عسل از این کندوها همه ساله در اواخر تیرماه آغاز می شود و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.