صفحه اصلی / سرخط خبرها / تحریم‌های فولادی آمریکا هوشمندانه است
تحریم‌های فولادی آمریکا هوشمندانه است

معاون وزیر صمت در گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد

تحریم‌های فولادی آمریکا هوشمندانه است

کسب و کار نیوز - معاون وزیر صمت گفت: تحریم‌های فولادی آمریکا هوشمندانه است.چراکه آنها صادرات مواد اولیه ما را آزاد گذاشتند اما جلوی صادرات فولاد را گرفته‌اند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معدن ۲۴، گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد در صندوق نو آوری ریاست جمهموری با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد.

باستانی، سخنگوی کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس در گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد گفت: گره‌های قانونی در قانون معادن باید باز شود و پروانه معادن باید دارای ارزش و وثیقه شود.

وی افزود: تدوین نقش راه معدن از اقدامات مهم در بخش کشور بود که آقای دکتر اسماعیلی در مجلس پیشگام بودند.

باستانی با بیان این‌که جایگزینی درآمد معدنی بجای نفتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت علمی کشور و دانشگاه در صنعت و معدن استفاده کنیم. دولت باید تشکل‌ها را به بازی بگیرد چرا که در حوزه فولاد و معدن تشکل‌های قوی داریم.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه با بخشنامه‌های آنی بازار سرمایه و صادرات را به هم می‌ریزیم دراین خصوص باید تشکل‌ها را بازی بگیریم در کشور حوزه فرآیندها باید اصلاح شود.
در ادامه جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: وضع عوارض برای صادرات مواد معدنی هوشمندانه بود.

وی با بیان این موضوع که صنایع معدنی در تحریم‌ها کمترین آسیب را دیدند، گفت: معدن دارای ظرفیت بالایی است. تاپایان مردادماه ۹۸ به غیر از آلومینیوم در تمام حوزه‌های معدن و صنایع معدنی رشد تولید داشتیم به‌عبارتی تحریم‌ها تاثیری برمعدنی‌ها نداشتند.

سرقینی افزود: ما به غیر فولاد می‌توانیم در استارت آپ‌های فلزات غیر آهنی همایش برگزار کنیم. استارت‌آپ‌ها می‌توانند وارد مسائل آب، زیست محیطی و..صنعت فولاد شوند. امروز رشد تولید فولاد ایران ۳درصد از رشد جهانی بیشتر است. صنعت فولاد ایران دیگر جعبه سیاه نیست، صنعت فولاد ایران بسیاری از راه‌ها رفته است.
صادرات مواد اولیه ما را آزاد گذاشتند

معاون وزیر صمت با بیان این موضوع که مصرف آب و انرژی در صنعت فولاد کاهش یابد، گفت: امروز ظرفیت فولاد به ۳۵میلیون تن رسیده است. پارسال ۲۵میلیون تولید واقعی داشتیم و امسال به ۲۸میلیون تن خواهیم رسید.

وی افزود: اگر مواد اولیه داشته باشیم در سال ۹۹به ۳۲میلیون تن خواهیم رسید. تحریم آمریکا در مورد فولاد ایران هوشمندانه است چرا که آنها صادرات مواد اولیه ما را آزاد گذاشتند اما جلوی صادرات فولاد را گرفته اند، بنابراین با وضع عوارض به دنبال تامین مواد اولیه فولاد داخل هستیم و دولت هم در این خصوص هوشمندانه عمل خواهد کرد.

برای ۵۵میلیون تن فولاد ۱۰۰هزار تن الکترود نیاز داریم

سرقینی گفت: ‌با توسعه فولاد در چابهار بطور قطع به ۵۵میلیون تن فولاد خواهیم رسید. برای ۵۵میلیون تن فولاد ۱۰۰هزار تن الکترود نیاز داریم و دراین خصوص باید اقدام ویژه صورت پذیرد. البته بتازگی کشور با عرصه تولید این محصول شده است.
معاون وزیر صمت گفت: برخی انتقاد می‌کنند که مصرف سرانه فولاد ایران پایین است و هم اکنون با مازاد تولید روبه‌رو هستیم، این موضوع صحیح است اما بطور قطع مصرف فولاد در آینده در کشور افزایشی خواهد بود. زنجیره فولاد و ‌مس در کشور تکمیل شده است. ظرفیت زنجیره فولاد کشور هم اکنون به ۲۱۰میلیون تن رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.