صفحه اصلی / استان ها / آغاز برداشت سیب زمینی در کردستان
آغاز برداشت سیب زمینی در کردستان

آغاز برداشت سیب زمینی در کردستان

کسب و کار نیوز: مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت : برداشت محصول سیب زمینی از هفت هزار و ۶۵۶ هکتار از مزارع این استان آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز کردستان ، مهدی فتحی با بیان اینکه هر سال یک هزار و ۸۰۰ بهره بردار این استان در کشت و برداشت سیب زمینی فعال هستند گفت : پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۳۰ تن در هر هکتار حدود ۲۸۳ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود : ۹۰ درصد از محصول کشت شده سیب زمینی در شهرستان قروه و بقیه در دهگلان و سایر شهرستان هاست ضمن اینکه عمده ارقام کشت شده شامل سانتا ، جیلی ، اسپریت ، بامبا ، آگریا و مارفونا است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد : از این میزان محصول برداشت شده حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن از آن به خارج استان صادر می‌شود.
مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت : کشت محصول سیب زمینی با اشتغال‌های خانوادگی می‌تواند کمک مناسبی به معیشت خانواده‌های روستایی باشد.
به گفته فتحی برداشت سیب زمینی از اوایل مهر آغاز شده و تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت.

همچنین سالانه بیش از یک هزار و ٨٠٠ خانوار در کردستان در کار تولید محصول سیب زمینی هستند و در هر هکتار برای ٣٠ کارگر شغل فصلی ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه کنترل مصرف آب در مزارع سیب زمینی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در این استان است افزود : توزیع و معرفی ارقام زودرس ، پرداخت تسهیلات به آبیاری نوار تیپ در مزارع ، از جمله اقدامات این سازمان در سال جاری است.
فتحی اضافه کرد : همچنین با تسهیلات و حمایت‌های انجام شده هم اکنون ۱۰۰ درصد مراحل کاشت و برداشت این محصول در کردستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
کردستان با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تُن سیب زمینی رتبه چهارم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.