چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / نماینده مجلس: طبق مصوبه مجلس فقط وزیر بازرگانی باید به مجلس معرفی شود

نماینده مجلس: طبق مصوبه مجلس فقط وزیر بازرگانی باید به مجلس معرفی شود

کسب و کار نیوز - عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به قانون تشکیل وزارت بازرگانی گفت: طبق مصوبه مجلس فقط وزیر بازرگانی باید به مجلس معرفی شود نه وزیر صنایع و معادن.

اکبر ترکی نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هر چند برخی معتقدند که با تشکیل وزارت بازرگانی، وزیر صنایع ومعادن هم باید به مجلس معرفی شود اما دقت در مصوبه مجلس مشخص می شود که نیازی به معرفی وزیر صنایع و معادن نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از عصر ایران،وی با بیان اینکه طبق ماده واحده مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت وزیر بازرگانی، وزارت صنایع به فعالیت خود ادامه می دهد، تصریح کرد: در ماده واحده این قانون به صراحت قید شده که از تاریخ تصویب این قانون احکام مربوط به ادغام دو وزارت خانه بازرگانی و صنایع و معادن در قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، و معدن و تجارت مصوب ۸/ ۴/ ۱۳۹۰ لغو و وزارت بازرگانی تشکیل می‌شود و وزارت صنعت، ومعدن و تجارت از این پس به عنوان سابق وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاروزی بدون تغییر با کلیه وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه مجلس صراحت لازم را دارد و آقایان بجای طرح مسائل حاشیه ای و کم اهمیت، باید به فکر حل مشکلات مردم و کنترل تورم بود.

ترکی تصریح کرد: سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس رای اعتماد گرفت و اکنون بخشی از وظایف این وزارتخانه متنزع و وزارت بازرگانی تشکیل می شود.

وی گفت: ضمن اینکه در قانون تشکیل وزارت بازرگانی قید نشده که وزارت صمت منحل می شود و وزیر صنایع و معادن هم باید به مجلس معرفی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی وزارت صمت برای تولید و رونق تولید انجام شده، گفت: همه باید کمک تا چرخه تولید به خوبی بچرخد نه اینکه دنبال معرفی یک وزیر جدید باشیم و در روند کار فعلی وزارتخانه خلل ایجاد کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رییس سازمان استاندارد: استاندارد خودروها را مداوم رصد می‌کنیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی اسلام‌پناه در خصوص کیفی‌سازی خودروها توضیح داد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.