صفحه اصلی / سرخط خبرها / موج سواری غیرمجازها در صنف کاریابی
موج سواری غیرمجازها در صنف کاریابی

لیلی دانشمندی، رئیس انجمن صنفی مراکز کاریابی استان تهران در گفتگو با «کسب و کار نیوز» مطرح کرد

موج سواری غیرمجازها در صنف کاریابی

کسب و کار نیوز- رئیس انجمن صنغی مراکز کاریابی استان تهران با اشاره به فعالیت غیرمجازها و آسیبی که از این طریق به کاریابی ها وارد شده است،گفت: در حال حاضر شاهد موج سواری غیرمجازها در صنف کاریابی هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، لیلی دانشمندی، رئیس انجمن صنغی مراکز کاریابی استان تهران در گفتگو با «کسب و کار نیوز» گفت:طبق قانون مراکز کاریابی مجازند مبلغی را از متقاضیان کار به عنوان ودیعه نگه دارند و در صورت عدم تحقق وعده خود آن را به مشتری برگردانند. در کاریابی‌های مجاز ما هرگز شاهد تخلفی و یا موردی که کاریابی پول از متقاضی گرفته اما بعد از نیافتن شغل پس نداده باشد، نبوده‌ایم. اما مسئله این است که کاریابی‌های غیرمجاز راه‌های زیادی برای فرار از قانون دارند که در بلندمدت به اعتبار کاریابی‌های مجاز صدمه زده است. فعالیت کاریابی‌‎های غیرمجاز معضل بزرگی در اقتصاد کشور ما بوده است. به همین دلیل ما در صددیم که معضل را حل کنیم. اما اراده‌ای در وزارت کار برای حل مسئله نیست. خیلی از کاریابی‌ها محترم هستند و خالصانه به نیروی کار خدمات‌رسانی می‌کنند. امروزه جدا از نیروی کار کاریابی‌های مجاز نیز از فعالیت کاریابی‌های غیرمجاز آسیب دیده‌اند و این امر موجب بی‌اعتمادی مردم به آنها شده است.  نمونه این فعالیت را در برگزاری آزمون‌های دانش بنیان توسط برخی از شرکت‌ها می‌توان دید. این مراکز بدون جواز آزمون برگزار کرده و مبالغ زیادی به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: ما از نظر تورم و رکود اقتصادی در شرایط بدی هستیم و هیچ شرکت خصوصی نمی‌تواند مدعی شود ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند. با وجودی که آزمونی به نام استخدام بخش خصوصی برگزار شده و وزارت کار اعلام می کند، اطلاعی نداریم. هرچند با تلاش‌هایی که از جانب انجمن‌های صنفی صورت گرفت، این آزمون‌ها مدتی لغو شد. اما آنها باز با ارتباطی که با بدنه وزارت کار داشتند ، مجوز فعالیت پیدا کرده و در صنف کاریابی‌ها موج سواری می‌کنند. بابت پیگیری این موضوع مهم از بازرسی کل کشور و مراجع قضایی می‌خواهیم جلوی تخلفات شرکت‌ها گرفته شود و اعتبار کاریابی‌ها به آنها بازگردانده شود. افراد آبرومند سال‌ها در صنف کاریابی فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها به سابقه آنها صدمه می‌زند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.