صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / فعالیت ۶۰شرکت دانش بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند
فعالیت ۶۰شرکت دانش بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند

منطقی خبر داد:

فعالیت ۶۰شرکت دانش بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: در حال حاضر ۶۰ شرکت دانش بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند فعالیت می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر منوچهر منطقی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، گفت: هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل در خیلی از کشورها مطرح شده؛ بنابراین ضروری است که تعریف درستی از هوشمند سازی در کشورمان داشته باشیم. وی با بیان اینکه هوشمندسازی حمل و نقل دو بخش می‌شود، خاطر نشان کرد: اول اینکه نهادهای بالا دستی برای انجام بهتر کار خود به سمت هوشمند سازی بروند تا نقش حاکمیتی خود را خوب انجام دهند؛ دوم اینکه هوشمند سازی در جهت رفاه مسافران باشد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی خاطر نشان کرد: ما به دنبال یک هدف واحد هستیم تا هوشمندسازی حمل و نقل را یکپارچه کنیم.

منطقی با بیان اینکه ما باید زیست بوم هوشمند سازی را تعریف کنیم، بیان کرد: این یکپارچه سازی می‌تواند خدمات را به صورت بهتر به شهروندان ارائه کند و از سوی دیگر نیز کشور می‌تواند با کمک اهداف یکپارچه در بخش حاکمیتی نقش بارزتری داشته باشد.به گفته وی، در حال حاضر واحدهای زیادی در کشور ما در حوزه حمل و نقل هوشمند فعالیت می‌کنند و خیلی زود به حوزه هوشمندسازی وارد شدیم.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ شرکت دانش بنیان و استارت اپ در حوزه حمل و نقل هوشمند فعالیت می‌کنند، بیان کرد: اما در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند که لازم است در این مجموعه قرار بگیرند. قطعاً بعد از یکپارچه سازی و پیوستن به شرکتهای دانش بنیان، تعداد آنها بیشتر خواهد شد.

منطقی با تاکید بر اینکه ما در صدد هستیم اهداف و مدل‌های یکپارچه ای را در حوزه حمل و نقل هوشمند تعریف کنیم، بیان کرد: اگر خوب کار کنیم، می‌توانیم تا دوسال آینده سند راهبردی در این زمینه داشته باشیم.وی تاکید کرد: در واقع تا دو سال آینده برنامه جامعی خواهیم داشت که طی آن چندین پروژه کلان در حوزه حمل و نقل هوشمند تعریف و اجرایی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.