صفحه اصلی / سرخط خبرها / ابلاغ نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر کشور به ۴ استاندار
ابلاغ نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر کشور به ۴ استاندار

در نامه‌های جداگانه دکتر مونسان انجام شد

ابلاغ نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر کشور به ۴ استاندار

کسب و کار نیوز: نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری 16 اثر فرهنگی تاریخی در استان های خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی و فارس، از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استانداران این چهار استان، ابلاغ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از میراث آریا, دکترعلی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهار نامه جداگانه به استانداران خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی و فارس، نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر فرهنگی تاریخی در این چهار استان را به آنان ابلاغ کرد.
در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آمده است:
«در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ “قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور” مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از “قانون راجع‌به حفظ آثار ملی” مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی‌تاریخی “محوطه های هفت تپه و تپه جنگل” واقع در شهرستان شوش، بخش مرکزی که به شرح زیر در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.
محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی “تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده” جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان، ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.
مجموعه تپه های هفت تپه شماره ثبت ۱۷۱۷ تاریخ ۱۳۶۵/۰۲/۲۱
تپه جنگل شماره ثبت ۴۸۷۹ تاریخ ۱۳۸۰/۱۲/۱۹
تپه ابوفندوا شمالی شماره ثبت ۲۹۷۸۶ تاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
تپه ابوفندوا جنوبی شماره ثبت ۲۹۷۸۷ تاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۸»
همچنین در نامه دکتر مونسان خطاب به عنایت الله رحیمی استاندار فارس، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری آثار زیر به او ابلاغ شده است:
محل پایتخت قدیم شاپور (شهر بیشاپور) به شماره ۲۴ در تاریخ ۱۳۱۰/۰۶/۲۴
حجاری ها (نقش برجسته های تنگ چوگان) به شماره ۱۵۸ در تاریخ ۱۳۱۰/۱۰/۱۵
مجسمه شاپور اول به شماره ۱۵۹ در تاریخ ۱۳۱۰/۱۰/۱۵
آثار باستانی قریه سید حسین به شماره ۱۳۶۶ در تاریخ ۱۳۵۶/۰۱/۲۲
غار چشمه ساسان به شماره ۹۸۲۶ در تاریخ ۱۳۸۲/۰۶/۱۱
تل پنج محل به شماره ۱۷۲۴۶ در تاریخ ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
غار گوسفند به شماره ۱۳۳۱۷ در تاریخ ۱۳۸۴/۰۵/۲۲
گورهای سنگی تنگ ناری به شماره ۱۳۳۲۱ در تاریخ ۱۳۸۴/۰۵/۲۲
همچنین، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری «تپه باستانی چناران» به شماره ۹۲۴۳ مورخ ۱۳۸۲/۰۴/۲۴ نیز در نامه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، ابلاغ شد.
معاون رئیس جمهوری همچنین در نامه خود به سید علی آقازاده استاندار مرکزی، «نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری قنات ابراهیم آباد» به شماره ۳۱۱۵۰ در تاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۱۲، «آب انبار حاج رضا قلی» به شماره ۱۹۰۳ در تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۸ و «حمام ابراهیم آباد» به شماره ۲۳۷۹۲ به شماره ۱۳۸۷/۰۸/۲۵ را به او ابلاغ کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.