صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / واکنش وزیر به حواشی انتخابات ۳ فدراسیون کلیدی
واکنش وزیر به حواشی انتخابات ۳ فدراسیون کلیدی

اعتراضی به انتخاب دبیر و مرادی وارد نیست

واکنش وزیر به حواشی انتخابات ۳ فدراسیون کلیدی

کسب و کار نیوز : وزیر ورزش درباره حواشی به وجود آمده پیرامون انتخابات ۳ فدراسیون والیبال، کشتی و وزنه برداری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, در ۲۰ روز اخیر وزارت ورزش انتخابات ۲ فدراسیون کلیدی و مدال‌آور یعنی کشتی و وزنه برداری را برگزار کرده و در آینده هم قرار است انتخابات فدراسیون والیبال برگزار شود. نام نویسی از نامزدهای این فدراسیون از روز ۷ مردادماه آغاز می شود.
وزیر ورزش در گفت و گویی که با ایران ورزشی داشته، پیرامون حواشی انتخابات این ۳ فدراسیون به صحبت پرداخته است.
هر کسی انتخاب شود، حرف و حدیث هست
این تجربه ماست که در همه انتخابات فدراسیون‌ها، هر طور که عمل شود و هرکسی که انتخاب شود، متأسفانه یکسری حرف و حدیث درست می‌کنند. حسن انتخاب شود، می‌گویند مهره‌چینی کردند. حسین انتخاب شود، می‌گویند گرایش بوده. من الان دارم می‌گویم که ما در همه انتخابات فدراسیون‌ها دغدغه‌مان این بوده که شرایط برابری برای همه کاندیداها فراهم کنیم. در این شرایط برابر هر کسی توانست آرای اعضای مجمع را به خودش اختصاص دهد، بتواند انتخاب شود. ابتدا که ما آمدیم به من گفتند که سرپرست موقت‌هایی که تا زمان انتخابات در فدراسیون‌ها فعالیت می‌کنند، دل نمی‌سوزانند، بریز و بپاش انجام می‌دهند و نفر بعدی که می‌آید، با حجم سنگینی از تعهد و بدهی باقی می‌‌ماند که به هرحال سال اول ریاست فرد منتخب را تحت تأثیر همین بدهی‌ها و مشکلات قرار می‌دهد.
خواستیم سایه رییس قبلی بالای سر فدراسیون نباشد
گفتیم چرا این کار را انجام دهیم؟ بیاییم انتخابات فدراسیون‌ها را در فاصله ۳ ماه مانده به پایان دوره رییس فعلی شروع کنیم که تا روز آخر پایان دوره رییس فعلی، نفر جدید انتخاب شود. در عمل چند انتخابات که برگزار کردیم، دیدیم یک شرایط ناعادلانه‌ای هست. یعنی وقتی ما با حضور رییس فدراسیون فعلی، سه ماه قبل از پایان دوره‌اش می‌خواهیم انتخابات برگزار کنیم، یعنی این اجازه را می‌دهیم که رییس فعلی که ارتباط و تعامل با ۳۱ رییس هیأت استانی‌اش داشته، از این ارتباط و نفوذ و ابزار قدرتش استفاده کند. بنابراین شرایط ناعادلانه‌ای پیش می‌آید برای کسی که رییس فعلی هست و کاندیدا هست و نفراتی که از بیرون دارند می‌آیند تا کاندیدا شوند. الان یک سال است که این روند را تغییر دادیم و گفتیم مشکلی ندارد. هر زمان دوره تمام شد، سرپرست می‌گذاریم. به خاطر اینکه شرایط عادلانه‌ای برای همه فراهم باشد، آن سرپرست که حق کاندیدا شدن نداشته باشد، ظرف سه، چهار ماه و گاهی بیشتر (چون گاهی زمان لازم برای استعلام‌های ما طولانی می‌شود) بیاید انتخابات را برگزار کند. برای کسی که قبلاً رییس بوده و نفراتی که جدیداً کاندیدا می‌شوند، شرایط برابری ایجاد شود. دیگر سایه رییس قبلی بالای سر فدراسیون نیست. برای همه فدراسیون‌ها هم همین رویه را در پیش می‌گیریم.
همه کاندیداهای کشتی تایید شده بودند
اگرچه شاید به لحاظ قانونی این اختیار را داشته باشم که بخواهم نظر مراجع ذی‌صلاح قانونی را وتو کنم ولی من مقید هستم که در بررسی صلاحیت‌ها حتماً نظر مراجع اطلاعاتی، امنیتی و مراجع ذی‌صلاح قانونی ما اخذ شود و خیالم از همه جهت راحت باشد. در همه مراحل فدراسیون کشتی همان مراجع تأیید کردند. نفر آخر هم همان مرجع تأیید کرد.
چرا کاندیدای وزنه برداری اول مجمع اعتراض نکردند؟
در انتخابات فدراسیون وزنه برداری ۴۳ نفر بودند. ۲۱ و نیم نفر می‌شد، نصف. به علاوه یکش می‌شد ۲۲ و نیم نفر. اینکه این ۲۲ و نیم را تحقق ببخشیم یا باید ۲۳ نفر رأی بدهند یا ۲۲ نفر. اول انتخابات، اول مجمع آقای داورزنی اعلام می‌کند که چون ۴۳ نفر هستند، ملاک ما ۲۲ رأی هست. خبرنگاران بودند و ویدئوی مجمع هم موجود است. همان ۲۲ رأی را می‌آورد. کاندیدا هم بودند و می‌توانستند همان جا اعتراض کنند. هیأت برگزار کننده اگر اعتراضی اول جلسه می‌شد حتماً با هم مشورتی می‌کردند، شاید به نتیجه دیگری می‌رسیدند اما چون اول جلسه، رییس مجمع که آقای داورزنی بود، اعلام می‌‌کند که اگر کسی بخواهد در مرحله اول انتخاب شود باید ۲۲ رأی بیاورد. ایشان هم ۲۲ رأی می‌آورد و انتخاب می‌شود.
داورزنی هنوز نگفته در انتخابات والیبال شرکت می کند
برای انتخابات والیبال همین حالا هم کمی از زمان مقرر شده برای برگزاری آن گذشته اما ثبت‌نام‌های ما به زودی آغاز می شود. آقای داورزنی فعلا بحثی در رابطه با حضورش در انتخابات والیبال با من نداشته است. نمی‌دانم که او شرکت می کند یا خیر. هنوز با من هیچ صحبتی نکرده‌ است. اگر بخواهد شرکت کند حتماً با من مطرح خواهد کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.