مخابرات اخطار گرفت

به دلیل اختلال در مراکز پاسخگویی؛

مخابرات اخطار گرفت

شرکت مخابرات ایران که به دلیل بالا رفتن حجم تماس‌ها در سامانه‌های شارژینگ و فنی با اختلالاتی روبه‌روست، به دلیل بهبود نیافتن وضعیت موجود از رگولاتوری اخطار گرفت و در صورت عدم رفع مشکلات موجود، بر اساس پروانه صادره با این شرکت برخورد خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تماس با پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) و چند سرویس‌دهنده‌ی دیگر گفته بود که کیفیت خوبی نداشتند. او همچنین به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و سرویس‌دهندگان فرصت داده بود که به این وضعیت رسیدگی کنند و از مردم هم خواست که شکایات خود را با شماره‌ی ۱۹۵ مطرح کنند. پس از آن حسین فلاح جوشقانی – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد: در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رفع مشکل مراکز پشتیبانی اپراتورها و با توجه به بازدید و بررسی‌های میدانی قبلی و چند روز اخیر رگولاتوری از مراکز تماس و پشتیبانی شرکت‌های مختلف ارایه‌دهنده خدمات در حوزه ICT، شرکت مخابرات ایران (۲۰۲۰)، بیش‌ترین مشکلات را در زمینه کیفیت پاسخگویی به مشترکان داشت. وی با بیان این‌که اپراتورها و دارندگان پروانه ملزم به پاسخگویی مناسب به مشترکان هستند، افزود: توجیهات مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبنی بر این‌که در میان صدها مورد پاسخگویی روزانه، بروز چند اشکال طبیعی است، به هیچ عنوان مورد قبول نبوده و همه اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف و کیفیت پشتیبانی خود را به وضعیت مناسب برسانند.

اما به نظر می‌رسد با گذشت بیش از یک ماه، هنوز وضعیت مراکز پشتیبانی مخابرات به حد مطلوب نرسیده و این موضوع رگولاتوری را وادار کرده که به این شرکت اخطار دهد. در این راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- اعلام کرد: در پی بازرسی‌های ویژه و انجام تست‌های اتفاقی از مراکز تماس و سامانه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران، متاسفانه علی‌رغم اخطارهای قبلی مبنی بر بهبود وضعیت پاسخگویی سیستم پشتیبانی این شرکت، مشخص شد سامانه‌های شارژینگ و فنی شرکت مخابرات ایران در پایان هر ماه و همچنین ابتدای ماه بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکل اختلال در سامانه‌های شرکت مخابرات گفت: مشکلات سامانه‌های مخابرات باعث بالا رفتن حجم تماس‌ها در مراکز تماس ۲۰۲۰ شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی کاربران و تماس‌گیرندگان با مرکز پشتیبانی۲۰۲۰ این شرکت  تا ۲۰ دقیقه پشت خط منتظر می‌مانند و هنگامی که در صف انتظار هستند، تماس‌های آنها بدون دلیل قطع می‌شود. حقی درباره اقدام رگولاتوری در مواجهه با چنین مشکلی تصریح کرد: در پی بروز این مشکلات، به شرکت مخابرات ایران اخطار لازم داده شده و این شرکت موظف شده است در سریع‌ترین زمان برای رفع اختلال اقدام کند. در غیر این صورت بر اساس پروانه صادره با شرکت مخابرات برخورد خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.