صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / بلاک‌چین جلوی سانسور اخبار می‌ایستد
بلاک‌چین جلوی سانسور اخبار می‌ایستد

بلاک‌چین جلوی سانسور اخبار می‌ایستد

کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند که بلاک‌چین می‌تواند از سانسور کردن اخبار و فضای اینترنت جلوگیری به عمل بیاورد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بلاک‌چین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوک‌های هم‌شکل طبقه بندی می‌شوند. اگر واضح تر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره کرد. این بدان معناست که اطلاعات رد و بدل شده در شبکه اینترنت عادی به صورت متمرکز در یک سرور اصلی ذخیره می‌شوند که توسط هکرها و نهادهای ذی‌ربط قابل دسترسی و ردیابی هستند این در حالیست که اطلاعات منتقل شده در شبکه بلاک چین امکان دسترسی، نفوذ و ردیابی را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمی‌دهند. بلاک‌چین که یکی از جدیدترین فناوری‌هایی است که این روزها مورد توجه بسیای از شرکت های تکنولوژی قرار گرفته است، حالا به عقیده کارشناسان، قادر خواهد بود در سال های آینده تغییر و تحولات مثبت و سازنده ای را ایجاد کند که به واسطه آن، دولت های مختلف نتوانند اخبار منتشر شده در فضای اینترنت را سانسور کنند.

آنها در گزارشی که در وب سایت کوین دسک آمده است، خاطرنشان کرده‌اند که توسعه پلت‌فرم بلاک‌چین از آنجایی که از ماهواره‌های فضایی بهره می‌گیرد، قادر خواهد بود از سانسور اخبار و اینترنت جلوگیری کند و به بسیاری از کشورها و نهادهای مردمی اجازه دهد صدای خود را به جهان برسانند. طرفداران حقوق بشر بر این باورند که بلاک چین در آینده می تواند آزادی بیان و رسانه را برای کاربران اینترنت و فضای مجازی به ارمغان بیاورد. در واقع به زبان ساده می‌توان این چنین بیان کرد که بلاک‌چین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیون‌ها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان داده هایی در آن ثبت و اصلاح می شود که می‌توان با بهره گیری از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهم ترین فناوری های مبتنی بر پلتفرم بلاک چین می توان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین اشاره کرد.

در چند سال اخیر ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتال هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.