صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ارزش معاملات بورس افزایش یافت

ارزش معاملات بورس افزایش یافت

کسب و کار نیوز- در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در تیرماه، طی ۲۲ روز کاری ارزش معاملات در مقایسه با پایان خردادماه گذشته ۳ درصد افزایش، و حجم سهام معامله شده معادل ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در تیرماه، طی ۲۲ روز کاری ارزش معاملات در مقایسه با پایان خردادماه گذشته، معادل ۳ درصد افزایش یافت و از ۲۶۷۴۶۳ میلیارد ریال به ۲۷۴۶۹۵ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۸۳۱۰۸ میلیون سهم به ۷۰۰۱۴ میلیون سهم معادل ۱۶ درصد کاهش یافت.

براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام ( اول و دوم ) به ترتیب برابر با ۳۲۳۱۲۴ میلیون سهم و ۹۰۹۴۱۴ میلیارد ریال بوده است.

همچنین در تیرماه دفعات معاملات سهام برابر با ۲۵ درصد در مقایسه با پایان خرداد ۹۸ افزایش یافت و از ۶۱۱۴۳۶۱ هزار دفعه به ۷۶۴۲۸۷۶ هزار دفعه بالغ شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در پایان تیرماه به میزان ۱۸۱۷۷ واحد برابر با ۸ درصد افزایش یافت و از ۲۳۴۸۷۹ واحد به ۲۵۳۰۵۷ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان تیرماه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۵۱۸۱۶۸۸ میلیارد ریال برابر با ۱۲۲ درصد افزایش یافت و از ۴۲۵۰۸۰۱ میلیارد ریال به ۹۴۳۲۴۸۹ میلیارد ریال رسید.

این در حالی است که درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان تیرماه به رقم ۱۱ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۱۱۹ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در ماه گذشته ۹۸ به رقم ۵۰۲۹۴۰ میلیارد ریال رسید و میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۴۱ درصد بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.