صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / ابلاغ طرح مجلس برای محدود کردن خصولتی‌ها
ابلاغ طرح مجلس برای محدود کردن خصولتی‌ها

ابلاغ طرح مجلس برای محدود کردن خصولتی‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ابلاغ طرح مجلس برای محدودسازی خصولتی‌ها خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سید فرید موسوی در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان ایران با اشاره به اینکه برای حل مشکل اقتصاد باید برای رونق اقتصاد مولد هدف‌گذاری کنیم اظهار کرد: تجربه همه دولت‌های گذشته تا کنون برای حل مشکل اشتغال به شکست منجر شده چراکه همگی، رونق اشتغال را هدف‌گذاری کرده بودند نه اقتصاد مولد را.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کارآفرینان و تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی امروز کشور دانست و با انتقاد از نبود فضای کسب و کار مناسب گفت؛ امروز رتبه ایران در شاخص فضای کسب و کار در میان ١٩ کشور ، ١٢٨ است و این یعنی سرمایه‌گذاران، ١٢٧ انتخاب بهتر از ایران برای سرمایه‌گذاری خود داشته‌اند.
وی با بیان اینکه قوانین و فرایندها و اولویت های امروز کشور باید متناسب با شرایط امروز جنگ اقتصادی باشد، به بالاتر بودن بازده اقتصاد غیر مولد در کشور نسبت به اقتصاد مولد گفت: در ٢ سال گذشته بازده سرمایه‌گذاری در زمین، ٢ برابر نرخ تورم در کشور بوده و حتی بازدهی سوداگرانه در بخش زمین، ١.۴ برابر تورم بوده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این یعنی بازدهی اقتصاد غیرمولد و سوداگرانه به مراتب بالاتر از اقتصاد مولد بوده و همین باعث شده تا بخش غیرمولد ما هر روز بزرگتر شود.
وی گفت: ما برای اصلاح همین موضوع، طرحی را در مجلس در دستور کار قرار دادیم ولی دولت اعلام کرد در حال تدوین برنامه جامعی در همین راستا است ولی متاسفانه هفته گذشته مطلع شدیم که بخش مسکن از آن لایحه خارج شده است.
موسوی در پایان گفت: البته خوشبختانه مجلس طرحی را برای محدود کردن جولان فعالیت خصولتی‌ها بررسی کرد و ٢ روز پیش ابلاغ شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.