صفحه اصلی / سرخط خبرها / رونمایی از سایت حفاری در حفره زیرزمینی موزه یونان
رونمایی از سایت حفاری در حفره زیرزمینی موزه یونان

رونمایی از سایت حفاری در حفره زیرزمینی موزه یونان

کسب و کار نیوز: موزه آکروپلیس یونان یک سایت حفاری را زیر ساختمان مدرن خود در معرض دید عموم قرار داده تا علاقمندان به آثار باستانی برای اولین بار در میان یک محله بسیار قدیمی آتن گردش کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, این موزه در دامنه تپه آکروپلیس آتن شاهکارهای باستانی یونان؛ از جمله معبد پارتنون یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی در تمدن غرب را در خود جای داده است.
به گفته دیمیتریس پانترمالیس مدیر موزه آکروپلیس، بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به این سایت، از ویرانه‌های باستانی آتن به ویژه در منطقه‌ای در جنوب آکروپلیس دیدن کنند. امیدواریم یافته‌های حفاری در این مکان را به عموم ارائه دهیم تا تصویری از زندگی روزانه آتن باستان فراهم شود.
در طبقه پایینی این موزه که روی ستون‌های محکمی استوار است، مجموعه‌ای از خانه‌های حفاری شده، کارگاه‌ها، حمام‌ها، خیابان‌ها و مجراهای فاضلاب که در جریان عملیات ساخت موزه کشف شده است، قرار دارد.
بازدیدکنندگان به هنگام عبور از این مکان، می‌توانند نظاره گر حمام خانه‌های مجلل باشند. این حمام‌های باستانی شامل فضایی بود که مراجعان می‌توانستند قبل از غوطه ور شدن در حوضچه‌های آب داغ، خود را در آنجا گرم کنند.
موزه آکروپلیس که برنارد تچومی (Bernard Tschumi) معمار سوئیسی طراحی آن را برعهده داشته است، از زمان بازگشایی در ۱۰ سال پیش، بیش از ۱۴ میلیون بازدیدکننده را جذب کرده است، موزه‌ای باستان شناسی است که بر یافته‌های سایت باستان شناسی آکروپلیس آتن متمرکز است. این موزه برای نگهداری از آثار هنری کشف شده از عصر برنز یونان گرفته تا یونان بیزانس، ساخته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.