صفحه اصلی / سرخط خبرها / اقتصاد گردشگری نجاتبخش اصفهان است
اقتصاد گردشگری نجاتبخش اصفهان است

اقتصاد گردشگری نجاتبخش اصفهان است

کسب و کار نیوز : نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد گردشگری را نجاتبخش این استان دانست، گفت: در صورت حرکت به سمت توسعه فراصنعتی و توجه مضاعف به صنایعی همچون گردشگری می توانیم به خودکفایی برسیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, ناهید تاج الدین روز سه شنبه افزود: بارگذاری صنعتی امروز در اصفهان مشکلات فراوانی از جمله آلودگی هوا و خشکی زاینده رود را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری می‌تواند نجات بخش اصفهان از رکود باشد، ادامه داد: هر توریستی که به ایران سفر می‌کند ۶ تا هفت روز اقامت داشته و حدود هزار و ۸۰۰ دلار دلار هزینه می‌کند و این در حالی است که در اصفهان این میزان ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار و اقامت ۲ تا سه روز است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت ۲۳۷ اقامتگاه بومگردی اصفهان به درستی استفاده کنیم تعداد روزهای اقامت گردشگر و درآمد گردشگری اصفهان افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: اگر زاینده رود به اصفهان باز گردد به طور قطع شاهد رونق بخش گردشگری به خصوص گردشگری طبیعی در کنار گردشگری تاریخی خواهیم بود و می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.
تاج الدین با اشاره به ضرورت جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت، بیان کرد: اگر ما نفت نداشتیم شرایط بهتری را شاهد بودیم، با اتکار به آن ضرورت و اهمیت صنایع دیگر کمتر احساس شده و از وجوه اقتصادی که به توسعه پایدار کمک می‌کند غافل مانده‌ایم.
وی ادامه داد: اصفهان به عنوان قطب صنعت و پایتخت فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود اما تاکنون قطب صنعت بودن کمکی به ما نکرده و مزیت‌هایی را برای توسعه پایدار به همراه نداشته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پررونق‌ترین نمایشگاه را یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان دانست و گفت: ظرفیت ها و بسترهای متعدد گردشگری در اصفهان داریم که متأسفانه از آنها غافل شده‌ایم و بیشتر به سمت قطب صنعت حرکت کردیم که مشکلات متعددی را برای شهر به ارمغان آورده است در حالی که اصفهان یکی از ده مقصد گردشگری جهان است و این مزیت بسیار جای گسترش دارد.
تاج الدین خاطرنشان کرد: مردم ما به صورت ذاتی و درونی از برپایی نمایشگاه‌ها و رویدادهای گردشگری استقبال می‌کنند اما ما نسبت به این موضوع غفلت ورزیدیم.
وی ادامه داد: اساساً یکی از انواع گردشگری نیز گردشگری رویداد محور است و رویدادهای نمایشگاهی یکی از انگیزه‌های گردشگری می‌تواند باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد تأثیرگذار آن گونه که باید و شاید برای رونق گردشگری تلاش کنند، اظهار داشت: امیدواریم استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهردار در استان و شهرستان بیش از آن گونه که باید به این موضوع ورود پیدا کرده و به آن توجه کنند.
وی، چالش بخش گردشگری را بستر نامناسب شهر دانست و اضافه کرد: باید ظرفیت های متعدد شهرستان اصفهان در راستای گردشگری دنبال شوند اما تاکنون به آنها توجهی نکرده‌ایم.
تاج الدین تصریح کرد: مباحث گردشگری شرق اصفهان را رها کردیم که متأسفانه ظرفیت‌های بومگردی و گردشگری این مناطق روز به روز فرسوده‌تر شده و ما سرمایه‌ها را از دست داده‌ایم.
وی با بیان اینکه اگر به این باور برسیم که سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ارزش افزوده فراوانی دارد برخی از مشکلات مرتفع خواهد شد، اضافه کرد: در بسیاری از موارد برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیازی به کمک دولت نیست و اگر بسترها را فراهم کنیم به اندازه کافی انگیزه و بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی وجود دارد ضمن آنکه در بخش گردشگری خارجی نیز می‌توانیم از ظرفیت‌های فاینانس هم استفاده کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد نگاه تنگ نظرانه به بحث گردشگری و انتقال فرهنگ گردشگران خارجی به داخل را دارند اما باید گفت به حدی فرهنگ ما غنی است که باید بدون نگرانی جنبه‌های مثبت گردشگران خارجی را نگاه کنیم.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان همچنین دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال جاری افزون بر سه میلیون مسافر به استان اصفهان سفر کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.