به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, با عملیات داکینگ (ورود به حوضچه خشک) موفقیتآمیز نفتکش غولپیکر ۳۲۰ هزار تنی DORE با طول ۳۳۳ متر در مجتمع کشتیسازی بندرعباس (ایزوایکو)، این نخستین بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران است که تعمیرات این کشتیهای غولپیکر به یاردهای تعمیراتی داخلی و متخصصان مجرب ایرانی سپرده میشود. تا پیش از این به دلیل محدودیتهای فنی و فناوری، تعمیرات کشتیهای با این ابعاد بزرگ به یاردهای تعمیراتی خارجی سپرده میشد.
علی منصورزاده، مشاور فنی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در این باره گفت: با توجه به اینکه زیرساختهای این مسئله مهم پس از تلاشهای مجدانه فراهم شده است، با عملیات موفق داکینگ این کشتی در روز سوم تیرماه، آرزوی دیرینه فعالان صنعت حملونقل دریایی کشور به حول و قوه الهی عملیاتی شد.
منصورزاده افزود: آرزوی قلبی همه مدیران و کارکنان شرکت ملی نفتکش و همچنین کشتیرانیهای داخلی این است که به حول و قوه الهی پس از انجام عملیاتهای تعمیراتی متعدد، زمینه برای ساخت چنین کشتیهای نفتکش غول پیکر در مجتمعهای صنعتی کشتیسازی داخلی فراهم شود و ایران در این حوزه به یکی از کشورهای توانمند تبدیل شود.
مشاور فنی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه پس از برنامهریزی و انجام تعمیرات چند فروند از ناوگان شرکت ملی نفتکش در یک بازه زمانی ۶ ماهه در یاردهای تعمیراتی داخلی، اکنون تعمیرات یکی از ابرنفتکشهای ۳۲۰ هزار تنی خود را نیز به مجتمعهای کشتیسازی داخلی سپرده شده است، تصریح کرد: در شرایط تحریمهای فلجکننده بینالمللی، گام بزرگی در جهت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی برداشتهایم.
منصورزاده تصریح کرد: در یک بازه زمانی ۶ ماهه انجام تعمیرات نفتکشهای MARIA 3 به ظرفیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب و طول ۱۳۸ متر، POLARIS به ظرفیت ۴۵ هزار تن و طول ۱۷۵ متر و در مرحله بعد کشتیهای با ظرفیت و ابعاد بزرگتر متشکل از ARK به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و طول ۲۵۰ متر و ARGO به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و طول ۲۵۰ متر با موفقیت انجام شد و اکنون نیز نفتکش غولپیکر DORE به ظرفیت ۳۲۰ هزار تن و طول ۳۳۳ متر با برنامهریزی دقیق و حسابشده و با همکاری مشترک مجتمع کشتیسازی ایزوایکو به یارد تعمیراتی این شرکت سپرده شد.
برای نخستین بار انجام شد
تعمیر نفتکش غولپیکر ایرانی در یاردهای داخلی
کسب و کار نیوز: تعمیر نفتکشهای غولپیکر شرکت ملی نفتکش ایران در یاردهای تعمیراتی داخلی برای نخستین بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران همسو با حمایت از رونق تولید داخلی عملیاتی شد.