چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است
۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است

یک مسئول خبر داد:

۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان ، گفت: مجموع حجم مخزن سدهای استان دو میلیارد و 548 میلیون مترمکعب بوده که از این مقدار، هم اکنون دو میلیارد 140 میلیون مترمکعب آن پر است.

سد اکباتان

کامران خرم با اشاره به میزان ذخایر آبی استان، اظهار کرد: در استان کردستان ۱۴ سد آبگیری شده که مجموع حجم مخزن این سدها دو میلیارد و ۵۴۸ میلیون مترمکعب بوده و از این مقدار، هم اکنون دو میلیارد ۱۴۰ میلیون مترمکعب پر است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: این مقدار آب ذخیره شده در سدهای استان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، افزود: با توجه به میزان بارش سال آبی ۹۷-۹۸ و مقایسه با دراز مدت؛ سال جاری، سال تر و فرانرمال محسوب می‌شود.

خرم در ادامه، بیان کرد: بر اساس میزان بارندگی یک سال نمی‌توان قضاوت کرد که دوره خشکسالی تمام شده و دوره ترسالی شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان دچار کمبود آب شرب در بخش کشاورزی نخواهیم شد، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده در هر سال آبی، نیازها با ورودی تنظیم شده و خوشبختانه به دلیل ورودی مناسب، سال جاری تامین نیازهای شرب و کشاورزی امکانپذیر است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، با اشاره به اینکه هیچ کدام از سدهای استان تخریب نشده‌اند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌برداری و نگهداری از این سدها به عمل آمده و سیلاب‌های اخیر برای هیچکدام از سدهای استان مشکلی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.