چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / پیشنهاد آمریکایی خسرویار در آستانه قهرمانی آسیا؛ شوک مثبت یا منفی؟
پیشنهاد آمریکایی خسرویار در آستانه قهرمانی آسیا؛ شوک مثبت یا منفی؟

پیشنهاد آمریکایی خسرویار در آستانه قهرمانی آسیا؛ شوک مثبت یا منفی؟

اقدام سرمربی تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران در تایید داشتن پیشنهاد از لیگ برتر آمریکا در آستانه مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا نگرانی هایی را در خصوص تاثیر منفی بر عملکرد تیم ملی به وجود آورده است.

دیدار دوستانه  فوتبال جوانان دختر ایران و اردن

به گزارش کسب و کار نیوز، روز شنبه، ۳۱ فروردین ماه نشست خبری کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی فوتبال دختران جوان برگزار شد تا آخرین وضعیت تیم ملی قبل از اعزام به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا تشریح شود. اما درست چند ساعت قبل از برگزاری این نشست، خبری مبنی بر پیشنهاد یک باشگاه آمریکایی برای جذب کتایون خسرویار در خروجی برخی از رسانه‌ها قرار گرفت.
خسرویار نیز در نشست خبری با تأیید این خبر گفت: “در حال حاضر تمرکزم روی تیم ملی است. نمی‌خواهم در این مورد فکر داشته باشم. با باشگاه آمریکایی صحبت کرده‌ام و گفته‌ام که اگر تیم ایران از گروه خود صعود کند همچنان در ایران می‌مانم. قرارداد روی میز من است اما هنوز امضا نشده است. “

این در حالی است که رقابت تیم ملی دختران جوان در مرحله دوم قهرمانی آسیا از ششم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و دختران فوتبالیست ایران برابر تیم‌هایی چون کره جنوبی و ویتنام به میدان می‌روند. اکنون این سوال مطرح است که آیا تأیید چنین خبری در روحیه بازیکنان تیم تأثیر نمی‌گذارد؟ با توجه به اینکه خسرویار از نظر فنی مربی خوبی محسوب می‌شود و بازیکنان تیم نیز در مدت حضورش در ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کردند آیا تأیید این خبر فشار روانی و استرس برد را برای بازیکنان ایجاد نمی‌کند و برای تیم حاشیه به وجود نمی‌آورد؟

تیم ملی برای حضور در این مسابقات اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشته و پس از ناکامی تیم‌های زیر ۱۶ سال و بزرگسال در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک اکنون نگاه همه به دختران جوان است اما به نظر می‌رسد تأیید خبر پیشنهاد تیم آمریکایی به خسرویار در آستانه مسابقات می‌تواند القا کننده این حس باشد که مربی به محض شکست آنها را رها می‌کند.

به نظر می‌رسد اگر خسرویار صرفاً به بخش اول صحبت خود مبنی بر اینکه ” در حال حاضر تمرکزم بروی تیم ملی است” اکتفا می‌کرد حرفه‌ای تر بود چرا که مربیان حرفه‌ای چون کی‌روش نیز بارها با چنین پرسش‌هایی مواجه شدند و بدون تأیید یا رد خبر مهمترین کار خود را موفقیت با تیم تحت هدایت خود عنوان کردند. حتی پیش از جام ملت‌های آسیا بارها در مورد پیشنهاد کلمبیا از کارلوس کی روش سوال شد اما او این موضوع را تأیید یا رد نکرد و ذهن خود و بازیکنانش را بر بازی‌های پیش رو متمرکز کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.