صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واشنگتن‌لیکس: آمریکا “الهه” برخی سیاستمداران لبنانی است
واشنگتن‌لیکس: آمریکا “الهه” برخی سیاستمداران لبنانی است

الاخبار فاش کرد

واشنگتن‌لیکس: آمریکا “الهه” برخی سیاستمداران لبنانی است

یک رسانه عربی با انتشار گزارشی فاش کرد، به اسنادی دست یافته است که حاکی از تبعیت و سرسپردگی برخی سیاستمداران لبنان به آمریکاست.

میشل عون

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه الأخبار لبنان در گزارشی نوشت: آمریکا “الهه” برخی از سیاستمداران لبنان است که قدرت خود را از تبعیت و سرسپردگی به آن می‌گیرند. آنها هزاران مایل سفر می‌کنند تا اوامر واشنگتن را دریافت کرده و اسرار لبنان را برای آمریکایی‌ها روی دایره بریزند.

در این گزارش آمده،  همانطور که اسناد ویکی‌لیکس هشت سال پیش این مسأله را نشان داد، امروز نیز پیام‌های محرمانه سفارت لبنان در واشنگتن به وزارت خارجه لبنان که شامل صورت جلسه دیدارهای اخیر مقامات لبنان با مقامات  آمریکاست، تأکیدی است بر این مسأله.

دو پیامی که الأخبار به آن دست یافته است شامل اطلاعاتی درباره صورت جلسه دو دیدار مارشال بیلینگزلی، دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا با غسان حاصبانی، معاون نخست‌وزیر و منصور بطیش وزیر اقتصاد لبنان است.

در این گزارش تأکید شده است: در هر دو پیام دیکته‌های آمریکا از ترسیم خط قرمز برای حمایت از ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی و محمد بعاصیری، معاون وی، آغاز شده و به همین مسأله خلاصه نمی‌شود و تا انتقاد از دستمزدهای بخش عمومی و نظام بازنشستگی لبنان ادامه می‌یابد.

الأخبار در ادامه آورده است: پیام‌هایی که این مقام آمریکایی ارسال کرده، به نحوی تهدیدی برای جبران باسیل به شمار می‌رود تا از حزب‌الله فاصله بگیرد و همچنین میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و قوم مارونی‌های این کشور را به “بزرگ‌ کردن نقش حزب‌الله” متهم کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.