چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مهلت ثبت‌نام در مسابقات ملی هوافضا تمدید شد

مهلت ثبت‌نام در مسابقات ملی هوافضا تمدید شد

مهلت ثبت نام یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا ۷ اردیبهشت تمدید شد؛ این مسابقات اردیبهشت ماه در ۶ لیگ برگزار می‌شود.

مسابقات ملی هوافضا

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مهدی سبزه پرور، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا ۱۲ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در ۵ لیگ شبیه‌ساز اویونیک، سرعت پهپادها، هاورکرافت، گلایدر و راکت آبی برگزار می‌شود. رقابت‌های لیگ هاور کرافت و راکت آبی هوای فشرده در بخش دانش‌آموزی، سرعت پهپادها و شبیه‌ساز اویونیک بدون محدودیت سنی و مسابقات گلایدر در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات ۷ اردیبهشت ماه است.

عضو هیأت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: استقبال خوبی از این مسابقات در بخش‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی صورت گرفته و داوری این مسابقات نیز هرساله قوی‌تر انجام می‌شود.

دکتر سبزه‌پرور، دبیر علمی این مسابقات اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقه ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی بازار کار به دانش آموزان و دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: لیگ‌های گلایدر و سرعت پهپاد روز ۱۲ اردیهشت و لیگ‌های راکت آبی و هاور کرافت روز ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شوند.

دبیر علمی مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه‌ریزی برای تاسیس رشته هوافضا در سال ۶۶ در وزارت علوم آغاز شد و اولین دانشکده مستقل هوافضا در همان سال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شد.

وی عنوان کرد: مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال ۸۶ آغاز شد و به دلیل استقبال خوب دانش‌آموزان و دانشجویان این مسابقه به صورت ملی فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از برگزاری این مسابقه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۱۰ دانشگاه کشور نیز با توجه به تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری مسابقات مشابه کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.