صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / معلمان انگلیسی، قربانی خشونت‌های دانش‌آموزانِ خود

معلمان انگلیسی، قربانی خشونت‌های دانش‌آموزانِ خود

آمارهای اتحادیه آموزشی معلمان انگلیس (NASUWT) حاکیست حدود یک چهارم از معلمان این کشور اعلام کرده‌اند که دست‌کم هفته‌ای یک مرتبه مورد خشونت‌های فیزیکی از سوی دانش‌آموزان خود قرار می گیرند و بسیاری از معلمان اظهار کرده‌اند که این رفتارهای نامناسب باعث می‌شود تصمیم به ترک شغل خود بگیرند.

کلاس درس دانش آموز مدرسه انگلیس آموزش

به گزارش کسب و کار نیوز، این اتحادیه آموزشی دریافته است که ۲۴ درصد از ۵۰۰۰ معلم انگلیسی که بازخوردهای خود را از کلاس‌های درسی‌شان اعلام کرده‌اند، هر هفته مورد حملات فیزیکی دانش‌آموزان خود قرار می‌گیرند.

بسیاری از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که دانش‌آموزان‌شان به آن‌ها تنه می‌زنند، آن‌ها را هل می‌دهند و درصد قابل توجهی نیز اظهار داشته‌اند که دانش‌آموزان با مشت و لگد به آن‌ها ضربه می‌زنند.

هم‌چنین ۹۰ درصد از معلمان تحت مطالعه، اعلام کرده‌اند که سال گذشته مورد نوعی از آزار کلامی یا جسمی از سوی دانش‌آموزان خود قرار گرفته‌اند. ۸۶ درصد از معلمان نیز از ناسزا شنیدن از سوی دانش‌آموزان خود و ۴۶ درصد نیز از مورد تهدیدهای شفاهی آن‌ها قرار گرفتن ابراز شکایت کردند.

بسیاری از معلمان انگلیسی اذعان داشته‌اند که چنین خشونت‌های فیزیکی و کلامی از جانب دانش‌آموزان‌شان موجب بی‌علاقگی آن‌ها نسبت به شغلشان‌ شده‌ است. برخی از معلمان در این مورد گفته‌اند که در بیشتر موارد این خشونت‌ها را به مدیران مدرسه خود گزارش نمی‌کنند، چرا که تصور می‌کنند مدیران و مسوولان به این موارد رسیدگی نخواهند کرد یا ممکن است این گزارش‌ها موقعیت شغلیِ خود معلمان را به خطر بیندازد.

یکی از معلمان باسابقه انگلیسی نیز اعلام کرده که در مدت ۴۰ سال سابقه تدریس خود در انگلیس شاهد رو به زوال رفتن وضعیت رفتاری دانش‌آموزان خود به طور دائم بوده است و این رفتارها یک خطر و تهدید جدی شغلی برای معلمان این کشور محسوب می‌شود.

اتحادیه آموزشی معلمان انگلیس این بررسی را در سراسر انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی صورت داده است و از این رو نتایج حاکیست که رفتارهای نامناسب دانش آموزان، معضلی ملی در سطح این کشور به شمار می‌رود.

این بررسی‌ها در حالی صورت گرفته که چندی است بحث‌های عمومی در مورد استفاده از تنبیه‌ها و سیاست‌های انضباطی از جمله محرومیت تحصیلی و اخراج دانش‌آموزان بی‌انضباط و دیگر تنبیه‌های سخت در انگلیس بالا گرفته است.

در کنفرانس سالانه این هفته اتحادیه ملی آموزش انگلیس که دیگر اتحادیه اصلی آموزشی این کشور به حساب می‌آید، نمایندگان ادعاهایی مبنی بر مضر بودن چنین سیاست‌های سخت‌گیرانه برای سلامت روانی دانش‌آموزان را مطرح کرده‌اند.

وزرات آموزش و پرورش انگلیس که مسئولیت مدارس این کشور را بر عهده دارد با بیان این که تمامی معلمان حق برخورداری از محیطی ایمن و رفتارهای مناسب از سوی دانش‌آموزان خود را دارند، اعلام کرده که این وزارت‌خانه چنین محیط‌های مناسبی را برای بیشتر دانش‌آموزان و معلمان انگلیسی فراهم آورده و تلاش می‌کند تا شرایط مناسب را برای تمامی مدارس به وجود بیاورد.

این وزارت‌خانه در ادامه نیز اظهار کرده که متعهد به مقابله با هر گونه بدرفتاری به ویژه رفتارهای خشونت‌آمیز با معلمان در سراسر کشور بوده و به همین منظور اخیرا سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون پوندی برای حمایت از مدارس جهت مدیریت رفتاری و اصلاح شیوه‌های رفتاری دانش‌آموزان صورت داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، رییس اتحادیه آموزشی معلمان نیز با بیان این که “سطوح باورنکردنی فقر و بی‌خانمانی” میان دانش‌آموزان انگلیسی از عوامل مهم بروز چنین بدرفتاری‌هایی است، اظهار کرد: در حالی که مدارس انگلیس با مشکل کمبود بودجه مواجه‌اند، منابعی که باید برای کلاس‌های درس استفاده شود، صرف شرکت‌های حقوقی، حسابداری و شرکت‌های خصوصی می‌شود.

وی افزود: ما شاهد موارد بسیاری از حقوق و دستمزدهای زیاد برای سران اجرایی و عدم پاسخگویی مالی مالیات‌دهندگان هستیم و در همان حین مدارس و معلمان با کمبود شدید منابع مالی مواجه‌اند. از همین رو دیده می‌شود که گاهی در برخی از مدارس از ایجاد “فضای ترس” برای کنترل معلمان استفاده می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.