صفحه اصلی / سرخط خبرها / قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره عملکرد سازمان میراث فرهنگی
قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره عملکرد سازمان میراث فرهنگی

قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره عملکرد سازمان میراث فرهنگی

کمیسیون اصل ۹۰ در گزارشی ضمن بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار تبدیل این سازمان به وزارتخانه شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه گزارش این کمیسیون در خصوصی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را قرائت کرد.

این گزارش در چند بخش به تفکیک عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مورد بررسی قرار داده است که سرفصل‌های آن شامل وضعیت کشور ایران از نگاه آمار در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اهم ضعف‌ها و مشکلات احصاء شده به تفکیک در این سه حوزه، وضعیت فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حوزه‌های مرتبط، نظرات وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس و جمع‌بندی و پیشنهادهای کمیسیون است.

در جمع‌بندی این گزارش ضمن تأکید بر لزوم تربیت و انتصاب مدیران کارآمد، باتجربه و دارای توان علمی و اجرایی به جای مدیران غیرمتخصص سیاسی در این سازمان، بر لزوم تنقیح، بازنگری، شناسایی خلأهای قانونی و تدوین و ارائه لوایح پیشنهادی دولت درباره میراث فرهنگی تأکید شده است.

همچنین تقویت صنایع دستی و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه، حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی توسط تمامی دستگاه‌ها و مسئولان و برخورد قاطع با متخلفان حوزه میراث فرهنگی و تاریخی به خصوص متخلفان سازمان یافته از سوی قوه قضائیه از مواردی است که در این گزارش تأکید شده و در پایان نیز بر لزوم تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه نیز تأکید شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.