صفحه اصلی / استان ها / همدان / سوءمدیریت ناشی از بی‌توجهی به تصرفات حاشیه رودخانه‌ها از علل بروز سیل
سوءمدیریت ناشی از بی‌توجهی به تصرفات حاشیه رودخانه‌ها از علل بروز سیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان مطرح کرد؛

سوءمدیریت ناشی از بی‌توجهی به تصرفات حاشیه رودخانه‌ها از علل بروز سیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان سوءمدیریت ناشی از بی‌توجهی به تصرفات حاشیه رودخانه‌ها را یکی از عوامل بروز سیلاب دانست.

زیر آب رفتن روستاهای کنار سد سیمره

به گزارش کسب و کار نیوز، گلستانی در جلسه صیانت از منابع آبی استان همدان ضمن تشریح وظایف هر یک از دستگاه‌ها در جهت پیشگیری از تصرفات غیرقانونی منابع ملی به لزوم توجه مدیران دستگاه‌های متولی امر در صیانت از منابع آبی با هدف حفظ ذخایر ملی تأکید کرد و گفت: کلیه دستگاه‌ها موظف هستند ضمن پاسداری از منابع آبی، مخاطرات ناشی از بارش‌های شدید بهاری را به فرصت تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: تصرف حاشیه رودخانه‌ها توسط افراد سودجو و ایجاد بندهای غیرقانونی و غیراصولی مهار آب‌های سطحی باعث بروز سیلاب خواهد شد و اگر به این امر اهتمام جدی نشود باعث بروز مشکلات برای شهروندان استان خواهد شد.

گلستانی خاطرنشان کرد: باید اکیپ مشترکی از شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان محیط زیست استان و فرمانداری‌ها ضمن بازدید از رودخانه‌های استان، تدابیر مناسبی در جهت لایروبی و رفع تصرف حاشیه رودخانه‌ها با هدف پیشگیری از بروز سیل در بارش‌های شدید اتخاذ کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان در پایان یادآور شد: در اجرای ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب باید زمینه افزایش اکیپ‌های گشت نظام نظارت و بازرسی از منابع آب استان فراهم و تقویت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.