صفحه اصلی / سرخط خبرها / تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی کشور
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی کشور

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر رنجبر زاده در جلسه علنی امروز مجلس تذکرات کتبی را به شرح زیر قرائت کرد.

حسینعلی حاجی به وزیر صنعت: آقای وزیر بی تفاوتی و عدم اراده جدی شما در رفع مشکلات مردم بیشتر از گرانی و تورم مردم را آزار می‌دهد. صرفاً تماشاگر نباشید.

خدیجه ربیعی و یوسف نژاد و ناهید تاج الدین به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان

ناهید تاج الدین به وزیر اقتصاد و وزیر صنعت: جلوگیری از واگذاری شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران

حسینعلی حاجی دلیگانی و اکبر رنجبرزاده به وزیر اقتصاد: ظاهراً فراموش کردید که وزیر اقتصاد و متولی مستقیم امور اقتصادی کشور هستید. در این مدت چه اقدامی در خصوص کنترل نقدینگی، کاهش تورم و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور و عمل به وعده‌های اخذ رأی در مجلس کرده‌اید؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، یوسف نژاد، رنجبرزاده به وزیر کار پوشش بیمه زنان خانه‌دار و قالیباف در جهت حمایت از زنان به عنوان رکن خانواده و توسعه صنایع دستی و جامعه زنان یک ضرورت است.

نصرالله پژمان فر به وزیر ارتباطات: آقای جهرمی در نشست اخیر اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی از انجام تلاش‌های موفقیت آمیز وزارت ارتباطات برای اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران خبر داده‌اید. چرا این وزارتخانه خلاف نظر رهبری و دولت مبنی بر دستور توقف اجرای سند ۲۰۳۰ عمل می‌کند؟ با توجه به افزایش اختلالات آنتن دهی در تلفن‌های همراه در سطح شهر مشهد و هشدارهای دادستانی استان به مدیران اپراتورها در جهت رفع این اختلالات با وجود زائران میلیونی در طول سال در این شهر مقدس چرا وزارت ارتباطات اقدام جدی در این خصوص انجام نمی‌دهد؟

جواد کاظم نسب به وزیر نیرو: استرداد وجوه واریزی و چک‌های دریافتی بابت حق‌آبه کشت پاییزی به کشاورزان.

بیت الله عبدالهی به وزیر ارتباطات: چرا قوانین مصوب در خصوص قراردادهای کارگزاران مخابرات عملی نمی‌شود و آنها را علی رغم وجود قانون نگران و از حق و حقوق خود محروم ساخته است؟ به رئیس جمهور: خواهش داریم دستور فرمائید با توجه به گرانی‌های اخیر افزایش حقوق سال ۹۸ در خصوص کارگران، کارکنان و بازنشستگان سریعاً عملی شود.

عبدالهی به وزیر ورزش: اجازه ندهید حق و حقوق تیم تراکتورسازی با داوری شرط بندی و یا احیاناً تبانی ضایع و باعث نگرانی طرفداران شود.

نصرالله پژمان فر به وزیر صنعت: چرا علی رغم وجود تولید کننده‌های معتبر در زمینه تولید جعبه فرمان و پمپ فرمان هیدرولیک پراید و تیبا در ایران و خراسان رضوی و اخذ دستور وزیر در خصوص اقدام این موضوع هنوز واردات از چین انجام می‌شود؟ این در حالیست که قیمت خرید این اقلام از طریق واردات بسیار بالاتر از قیمت تولید کننده‌های داخلی که این موضوع موجب لطمات زیادی به صنعت قطعه سازی کشور و صنایع موجود در خراسان رضوی را در پی دارد.

محمد قمی به رئیس جمهور: جلوگیری از تبعیض‌های ناروا و رعایت عدالت در کشور، به وزیر کار: رسیدگی به وضعیت ورزشگاه کارگران پاکدشت، به وزیر صنعت: جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و افزایش بیکاری، به وزیر آموزش و پرورش: تعیین و تکلیف معلمین قراردادی و شرکتی و پرداخت معوقات معلمین، به وزیر کشور: رسیدگی به خط مرزی پاکدشت.

وحدتی به وزیر ورزش: علت عدم رسیدگی فوری و خارج از نوبت به شبهات به وجود آمده در بازی‌های اخیر تیم تراکتورسازی

سید کاظم دلخوش به وزیر راه: متأسفانه مدتی است به دلیل برخی مشکلات و بی توجهی مشاور و عدم پیگیری شرکت توسعه زیرساخت کار پروژه‌های ملی بهسازی و راه صومعه سرا پیشرفتی ندارد.

قاسم احمدی لاشکی به وزیر راه: علت کندی اجرای پروژه روشنایی کمربندی نوشهر – چالوس چیست؟ چه کسی پاسخگوی جانباختگان حوادث این محور به جهت تاریکی مطلق است؟، به وزیر راه: علت عدم توجه به جاده مرزن آباد کلاردشت چیست؟ آیا می‌دانید از حداقل‌ها هم برخوردار نیست؟

علیرضا رحیمی به وزیر نیرو: علت قرار دادن تعمیرات تحمیلی در فرآیند جذب کارشناسان در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بر خلاف تغییرات تحمیلی بر خلاف قوانین و حقوق شهروندی است و اصلاح این رویه ضرورت دارد.

جبار کوچکی نژاد به رئیس جمهور: چرا به وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی رسیدگی نمی‌شود؟

سلام امینی به رئیس جمهور: عدم عدالت در سرکشی از مناطق سیل زده کشور که متأسفانه بازدید از نقاط اصلی آسیب دیده از سیل شهرستان سیروان فراموش شده است.

سلام امینی و اکبر رنجبر زاده به رئیس جمهور: پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم و تعلل مسئولین در جمع‌آوری محصولات کشاورزی در حالیکه نرخ جهانی خرید گندم ۲,۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است ولی این نرخ در ایران ۱,۷۰۰ تومان پیش بینی شده است که ضرورت دارد این نرخ به بالای ۲,۲۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

جبار کوچکی نژاد به وزیر نفت: چرا حوادث پیش آمده از اتصال برق و گاز به خانواده‌ها بهای آن پرداخت نمی‌شود؟ به وزیر کشور: چرا جهت انجام کارهای غیر ضروری از حساب دهیاری‌ها برداشت می‌شود؟ به وزیر کشور: چرا دستگاه‌های خدمات رسان در روستاها هزینه‌های غیر قانونی از مردم دریافت می‌کنند؟

محمدرضا امیرحسن خانی: به وزیر راه دستور بازگشایی و بازسازی راه اصلی حوزه انتخابیه که متأسفانه به دلیل سیل مسدود شده است.

سلام امینی به وزیر کشور: بعد از زلزله سال ۹۶ لرزش و سر و صدای شبانه در زیر شهر سرابله ایلام ادامه دارد که ضرورت دارد این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد.

محمدحسین فرهنگی به وزیر ورزش: ضرورت اهتمام وزارت ورزش به جریان قانون و رعایت بی طرفی در ورزش فوتبال به ویژه در ارتباط با تیم تراکتورسازی

علی اکبر کریمی به وزیر راه: لزوم جلوگیری از بکارگیری واگن‌های مسافری بی کیفیت در مسیر سفرهای ریلی مردم اراک و استان مرکزی به ویژه در مسیر اراک به مشهد که باعث نارضایتی گسترده شده است.

قاسم میرزایی نیکو به وزیر راه: عدم توجه بخش مربوط به بازسازی سه راه مهر آباد رودهن علی رغم دستور سریع شما

محمد مهدی زاهدی به وزیر کشاورزی: سیل اخیر در شهرستان کرمان به قنوات آسیب‌های جدی وارد کرده است. لطفاً به فوریت برای جلوگیری از آسیب بیشتر به محصولات کشاورزی برای احیای قنوات اقدام شود، سیل‌های اخیر در بخش‌های حوزه انتخابیه در توابع شهرستان کرمان آسیب جدی به مزارع و باغات رسانده است. برای جبران خسارت به صورت فوری اقدام شود.

منصور مرادی به وزیر ارتباطات دلیل عدم اجرای نصب دکل‌های مخابراتی مریوان و سرو آباد چیست؟

قلی الله قلی زاده به وزیر ورزش: جهت جلوگیری از تضییع حقوق تیم تراکتورسازی، شخصاً رسیدگی کنید. بررسی و اعلام نتیجه ابهامات به وجود آمده ضروری است.

حسن لطفی به وزیر کشاورزی: دلیل بی توجهی به امور کشاورزان و دامداران رزن چیست؟

شمس الله شریعت نژاد به وزیر بهداشت: چرا سرعت ساخت بیمارستان فوق تخصصی تن کابن با وجود مشکلات شدید درمانی در منطقه بسیار کند است، به وزیر کشاورزی: پنج سال است که هدف گذاری شما برای تولید ۲۰۰ هزار تن پرورش ماهی در دریای مازندران گذشته است. واقعاً ۲۰ تن تولید می‌شود؟

علیرضا رحیمی به وزیر دادگستری ضرورت اقدام قضائی نسبت به سواستفاده از نام و تخریب اعتبار هلال احمر توسط برخی گروه‌ها و اشخاص و ایجاد شائبه در افکار عمومی

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.