صفحه اصلی / استان ها / کرمان / بررسی وضعیت حال و روز فرش کرمان

بررسی وضعیت حال و روز فرش کرمان

هنر و صنعت قالیبافی این ناحیه از ایران از دیرباز یکی از مراکز مهم فرشبافی کشور به شمار می رفته و تاریخ فرشبافی کرمان به قرنها پیش و قبل از دوران صفویه می رسد. قطعه‌ای از یک تخته فرش بافته شده در این شهر که در موزه حضرت امام رضا علیه السلام در مشهد نگهداری می شود بر سابقه‌ای حداقل پانصد سال بافندگی در زمینه فرش‌های گره دار کرمان شهادت می‌دهد.

فرش کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز؛ علی حسینی محمدآباد مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه قالیبافی و صنایع شناسه داروجود دارد که ۷ درصد حق بیمه را خود فرد و ۲۰ درصد مابقی آن را دولت پرداخت می کند. گفتنی است دستورالعملی مبنی بر افزایش بیمه شدگان قالیبافی در سال جاری تاکنون نداشته ایم.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز در این کارگروه گفت: ۳۸۰۰ مددجوی کمیته امداد استان کرمان قالیباف هستند که ۴۰۰ نفر آنها متاسفانه بیمه قالیبافی نیستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان این اداره کل بافته شده که از محل فروش آنها حدود ۱۷ میلیارد تومان مددجویان درآمد کسب کرده اند ضمن آنکه برخی از مددجویان خوشان اقدام به فروش فرش می کنند که نشان از ظرفیت بالای این صنعت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.