صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بختیار: آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند
بختیار: آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند

بختیار: آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با تاکید بر اینکه تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران همانند گذشته ناکام خواهد ماند، گفت: در دوران قبل از ترامپ نیز چندین بار از این قبیل تصمیمات گرفته شده است و با ناکامی روبه رو شده است، این بار نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

image.png

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا در خصوص عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت از ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها در طی این ۴۰ سال هر روز به نوعی دشمنی خود را با ایران نشان داده‌اند و در نهایت نتیجه این دشمنی‌ها تبدیل به یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند و با تمام قوا در کنار صدام ایستادند اما ما خود توان دفاعی خودمان را بالا بردیم و امروز به اولین قدرت نظامی منطقه تبدیل شده‌ایم. آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها بخش‌های مختلف ما را از جمله دارو، بنزین و بخش‌های صنعتی ما را تحریم کردند اما ما در نهایت از این تحریم‌ها فرصت‌سازی کردیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما با تحریم بنزین به سمت تولید فرآورده‌های نفتی در داخل رفتیم و با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس در تولید بنزین خودکفا شدیم. آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند و در اصل ما تمام تهدیدهای آنان را به فرصت تبدیل کردیم. آمریکا حتی در بخش دارو نیز ما را تحریم کرد اما ما با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان به خودکفایی در زمینه محصولات دارویی رسیدیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا حتی با تروریستی خواندن سپاه فرصتی برای ما ایجاد کرد و باعث انسجام همه گروه‌های سیاسی در داخل شد. اینکه امروز آمریکا بنا را بر این گذاشته تا صادرات نفت ما را به صفر برساند باید بگویم که این کار امکان پذیر نیست. در دوران قبل از ترامپ نیز چندین بار از این قبیل تصمیمات گرفته شده است و با ناکامی روبه رو شده است و این بار نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

بختیار در ادامه خاطر نشان کرد: حتی اگر آمریکا بتواند صادرات نفت ما را به صفر برساند باید بگویم که ما امکان اداره کشور را بدون درآمدهای نفتی داریم. مجلس و دولت در این خصوص برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده‌اند حتی در بودجه سال جاری نیز بنا بر کاهش تکیه بر درآمدهای نفتی بوده است. این تصمیم آنها نیز با تدابیری که در داخل اندیشیده شده است راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.