صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتخابات مقدونیه به دور دوم کشیده شد
انتخابات مقدونیه به دور دوم کشیده شد

بر اساس نتایج اولیه؛

انتخابات مقدونیه به دور دوم کشیده شد

کمیسیون مرکزی انتخابات مقدونیه اعلام کرد، بر اساس نتایج اولیه انتخابات در این کشور، استو پنداروفسکی توانسته است در جایگاه نخست قرار گیرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون مرکزی انتخابات مقدونیه اعلام کرد، استو پنداروفسکی، کاندیدای طرفدار غرب توانسته است ۴۵ درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری را به خود اختصاص دهد.

بر اساس نتایج اولیه که از شمارش ۵۷ درصد آرا حاصل شده است، گوردانا سیلجانوفسکا-داوکووا، از جناح مخالف نیز ۴۱ درصد آرا را به دست آورده است.

این نتایج همچنین نشان می‌دهد بلریم رکا نیز در این انتخابات با ۱۱.۷ درصد آرا جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به این که هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی تاکنون نتوانسته‌اند حداقل ۵۰ درصدی آرای مورد نیاز برای پیروزی را به دست آورند، بدین ترتیب انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؛ دوری که پنجم مه برگزار خواهد شد تا در آن پنداروفسکی و سیلجانوفسکا-داوکووا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رأی‌دهندگان مقدونیه‌ای روز یک‌شنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری که در اختلافات عمیق بر سر تغییر نام این کشور طبق توافق با یونان به “مقدونیه شمالی” غوطه‌ور است، شرکت کردند.

این تغییر نام به سال‌ها مناقشه میان یونان و مقدونیه پایان می‌دهد و درها را به سوی عضویت مقدونیه در ناتو و اتحادیه اروپا باز می‌کند. مقدونیه سال گذشته رفراندومی در این رابطه برگزار کرد اما این رأی‌گیری به دلیل مشارکت مردمی اندک باطل اعلام شد. پارلمان اسکوپیه بعداً این توافق را تأیید کرد. اما این مساله همچنان در مقدونیه دودستگی ایجاد کرده و بر تمام مسائل دخیل در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری تأثیر گذاشته است.

پست ریاست جمهوری در مقدونیه عمدتاً تشریفاتی است اما رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عمل می‌کند و همچنین قوانین پارلمانی را تأیید می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.