صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / احتمال ورود خوزستان به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها
احتمال ورود خوزستان به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها

احتمال ورود خوزستان به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: براساس آخرین گزارش فائو، کشور کویت در بحث حمله ملخ‌ها در وضعیت زرد قرار دارد و با توجه به اینکه این کشور در همسایگی عراق و خوزستان قرار دارد، احتمال دارد تا وضعیت زرد شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را تحت پوشش قرار دهد.

ملخ

محمد قاسمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۷ ریزش ملخ از منطقه هندیجان در خوزستان آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله پس از آغاز این مساله در استان سازمان جهاد کشاورزی اقدام به تشکیل یک تیم مبارزه با ملخ کرد. این تیم شامل ۱۲۷ اکیپ ردیابی و ۱۷ گروه سمپاشی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تا کنون در حدود ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان عملیات سمپاشی علیه ملخ انجام گرفته است که بخشی از این سطح در اراضی کشاورزی استان بوشهر بوده است.

قاسمی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر پوره‌های ۱ و ۲ و همچنین ملخ بالغ در حال تخم‌ریزی و جفت‌گیری در شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر و بهبهان وجود دارد اما عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت با روش‌های مختلف در حال انجام است.

وی ادامه داد: تا کنون در سطح ۵۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، عملیات پایش انجام گرفته است که خوشبختانه به جز در ۳ شهرستان عنوان شده آلودگی به ملخ در دیگر مناطق استان تا کنون مشاهده نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: براساس آخرین گزارش فائو، کشور کویت در بحث حمله ملخ‌ها در وضعیت زرد قرار دارد و با توجه به اینکه این کشور در همسایگی عراق و خوزستان قرار دارد، احتمال دارد تا وضعیت زرد شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را تحت پوشش قرار دهد.

قاسمی نژاد گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در صورت ورود به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها، نسبت به سمپاشی نقاط موردنظر اقدام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.