صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی؛ زمینه‌ساز مهارت افزایی دانشجویان
اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی؛ زمینه‌ساز مهارت افزایی دانشجویان

وزیر علوم عنوان کرد

اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی؛ زمینه‌ساز مهارت افزایی دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی، سبب افزایش استانداردها در سطوح مختلف و زیرنظام‌های آموزش عالی می‌شود و شبکه‌سازی امکانات، توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان را در پی دارد.

وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر منصور غلامی در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم بر ضرورت اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی تاکید کرد و افزود: قطعاً هر برنامه‌ای ممکن است در یک مقطع توجیه داشته باشد، اما پس از گذر زمان نیازمند اصلاح و تکمیل است.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح سامان‌دهی آموزش عالی باید اجرا شود، اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۵۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در کشور فعال است که عمدتاً شامل مراکز کوچک می‌باشند.

دکتر غلامی تصریح کرد: مطالعات و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که کشور ما در حال حاضر به این تعداد مؤسسه و مرکز آموزش عالی نیاز ندارد و باید وضعیت آموزش عالی کشور سروسامان پیدا کند.

افزایش سطح کیفی دانش‌آموختگان و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دیگر موضوعی بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان جهرم به آن پرداخت.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: در راستای حرکت به سمت کیفی‌سازی و نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در یکسال گذشته ۵۰ مرکز که از استاندارد مناسبی برخوردار نبودند تعطیل شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ابتدای این نشست، دکتر کامبیز مینایی، سرپرست دانشگاه جهرم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدبر، امام جمعه جهرم، دکتر رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس، دکتر صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم و دو تن از اعضای هیأت علمی به نمایندگی از اساتید دانشگاه جهرم به بیان سابقه علمی فرهنگی جهرم و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه پرداختند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین پس از اقامه نماز جماعت در مسجد دانشگاه و صرف ناهار در سلف سرویس دانشگاه جهرم‌، در یک فضای صمیمی با دانشجویان این دانشگاه به گفت‌وگو نشست.

در این نشست‌، دانشجویان دغدغه‌ها و پرسش‌های خود را درخصوص مسائل رفاهی و دانشجویی بیان کردند و دکتر غلامی به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.