صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه تهران «زن» هستند

رئیس دانشگاه تهران:

۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه تهران «زن» هستند

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بیش از ۴۵ درصد دانشجویان این دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تبعیض جنسیتی در دانشگاه نداریم.

محیط دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمود نیلی احمد آبادی در دومین همایش ملی زن و علم که امروز در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه در حال حاضر نقش زنان در حوزه علم، دانش و دانشگاه بسیار گسترده است و این به عنوان یک واقعیت قطعی در جامعه پذیرفته شده است، گفت: هنگامی که مهمانان خارجی میزان حضور زنان در دانشگاه را مشاهده می‌کنند از نقش و بکارگیری ظرفیت‌های آنها بهت زده می‌شوند، خوشبختانه امروزه واقعیت حضور زنان در جامعه نیز پذیرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اتهاماتی که در گذشته به انقلاب اسلامی وارد می‌شد کمرنگ شدن نقش زنان در جامعه و فعالیت اجتماعی بود، اظهار کرد: اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زن هستند که بعضاً عملکردهای بسیار موفقی از مردان دارند. لذا در دانشگاه موضوع تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه جمع کثیری از اعضای هیأت علمی که تقاضای ورود به دانشگاه را دارند زنان هستند تصریح کرد: نقش زنان در تاریخ دانشگاه تهران در حوزه مدیریت انکار شدنی نیست و در حال حاضر ریاست دانشکده مستقل، مدیریت کل و دیگر پست‌های علمی و مدیریتی را زنان در اختیار دارند.

دکتر نیلی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف علمی آموزشی در راستای موفقیت بیشتر گام برداریم و پیش بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک ستاد بانوان در انجام مسئولیت‌های اجرایی کشور فعال‌تر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.